Hejsan,
Då vi kör med vår Ceed på sandade vägar så smattrar det ordentligt i kupén. Det låter som om gruset slår mot ren plåt. Låter det såhär i alla Ceed?
Vi är lite oroliga att det är sidorna på bilen som blir "blästrade" vilket kommer leda till lackskador tämligen omgående.
Vår bil är en 2011 så den borde väl ha de nya breda stänkskydden monterade?
MVh
Johan
Annons
Re: Smattrar när jag kör på grus.
2Har en 2011 jag med och ja det låter förjävligt när man åker på grus
. Jag funderar själv på att ljuddämpa innerskärmarna.
KIA Sorento XM (R) 2013 http://www.garaget.org/?car=394570
3Det är ju ingen premiumbil man har, direkt.Svampen78 skrev:Hejsan,
Då vi kör med vår Ceed på sandade vägar så smattrar det ordentligt i kupén. Det låter som om gruset slår mot ren plåt. Låter det såhär i alla Ceed?
Vi är lite oroliga att det är sidorna på bilen som blir "blästrade" vilket kommer leda till lackskador tämligen omgående.
Vår bil är en 2011 så den borde väl ha de nya breda stänkskydden monterade?
MVh
Johan
Innerskärmar i plast, blir en j*kla resonans. Det är så på vår -11 och var så även på vår förra Ceed -07.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
4Jag har haft en 2011 i 2 år (bytt till en 2013) det smattrade rett rejält i den (plastiga innesrskärmar) och visst det monterades som orgonal på -11:an bredare stänklappar på -10:an sattes det dit i efterhand. MEN det skyddar inte så mycket mera.
5Det är likadant i min Rio 2012. Alla stenar och grus hörs rejält. I min V70 är det däremot helt tyst.
Jag undrar var det tar på bilen.
Är det under skärmarna eller tröskellådan ?
Är det någon som fått stenskott eller bästring på tröskellådan ?
Jag undrar var det tar på bilen.
Är det under skärmarna eller tröskellådan ?
Är det någon som fått stenskott eller bästring på tröskellådan ?
Kia Rio 1,2 eco 2012
6Låter som en bra ide. Kan väl inte vara så komplicerat att ta bort innerskärmarnajockejr skrev:Har en 2011 jag med och ja det låter förjävligt när man åker på grus. Jag funderar själv på att ljuddämpa innerskärmarna.
och limma på någon form av ljudisolerande matta på insidan. Många dyrare bilmodeller har det ju så.
Men frågan är...vad ska man använda för material som ljuddämpning ????
Vill ju inte ha något material som absorberar fukt och vatten.
Någon som har bra tips.....???????
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07