Annons

Nu är man 100% Kia ägare

1
Såja, efter att ha ägt en massa andra bilar köpte vi, 2011, en Kia Picanto som andra bil när min fru tog körkort. Jag hade tidigare varit rätt anti mot att köpa nya bilar men kände, då jag fick till en sådan bra deal, att det kunde vara skönt med nybilsgaranti i 7 år. Detta efter att ha plöjt ner massa pengar och bytt växellåda, koppling, stötdämpare, packningar med mera på vår 9-5 Aero Kombi. Efter att ha haft Kian något år så började vi känna att det skulle vara skönt att ha två nya bilar och att SAABen nog skulle få lämna familjen.

Sagt och gjort så började vi titta runt lite. Var inne hos vår lokala Kia försäljare och tänkte testa den "gamla" cee'den och såg att de då hade utförsäljning på premium. Tänkte återigen att "här kan man ju göra en bra affär".
Efter provturen var dock min förhoppning grusad och det var för plastig och högljud för att kunna vara vår primära bil och ta oss på alla våra långresor.

På väg ut går jag förbi något som får mig att stanna upp. Den nya cee'den står där (om än bara i hatchback utförande). Vi kan ju iaf ta en liten provtur i den sa vi till varandra och efter det var vi sålda. Har väntat in en fullutrustad cee'd SW executive sedan dess och i helgen körde jag hem den. Så nu står det endast Kia på vår uppfart :)

Jag som person har hunnit bli 32 år och jobbar med mjukvaruutveckling. Fick min första dator när jag var 4 och skrev mitt första "program" när jag var 7. Så det har varit en naturlig del av livet länge. Är gift med kvinnan jag levt med sedan jag var 15 och har idag två barn, en son och en dotter, som förgyller livet ytteliggare.
Bor i Karlskrona där jag även är uppväxt, men har bott tio år i Göteborg och är ofta uppe och hälsar på släkt och vänner.
Kia Optima SW PHEV 2018
Kia Picanto 2016
Kia Optima SW GT-Line 2017 - såld
Kia Cee'd Sportswagon Executive 2013 - såld
Kia Picanto Komfort 2011 - såld
Annons

Nu är man 100% Kia ägare

2
Hej och välkommen!

Trevlig introduktion, hoppas nu du förblir nöjd med dina Kia bilar ;-)

Med vänlig hälsning,
Henke
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: Nu är man 100% Kia ägare

4
Hej
Min story är väldigt lik din :)

Vi har en Picanto som andrabil och jag fick hem min Cee´d SW Exec för 2 veckor sen.
Första gången jag köpen en helt ny bil (undantaget tjejens picanto).

Efter 100mil är jag fortfarande 100% nöjd och blir glad av att köra bilen varje dag.
KIA Cee´d SW GT-Line 2016