Annons

Färg?

1
Hej på er! Här kommer en ny tråd från en dagsfärsk medlem. Jag har ännu inte beställt min bil, det sker i veckan hoppas jag. En SW komfort med lack, dragkrok, service och kanske motorvärmare. Jag undrar vad ni har för synpunkter på färgurvalet? Jag är inne på den ljusare blå färgen. Har sett en vanlig cee´d med den och tycker den var helt suverän. Erfarenheter någon? Många av de andra färgerna är så vanliga så jag blir alldeles matt.... Har någon märkt taskig kvalitet på någon av färgerna ännu?
Annons

Re: Färg?

2
Hej och välkommen.
Färgen du syftar på heter Byte Blue Metallic. Snygg färg enligt mig.
Jg gillar också vita bilar. Cassa White heter Kia:s solida vita färg. Synd att dom inte har vit med pärlemor effekt. Hade suttit som en smäck på en kombi med svarta rutor.
2009 Kia Ceed 1,6 CRDI Komfort + Businesspaket

Re: Färg?

4
Christer.no1 skrev:Den vita är också snygg. Det håller jag med om. Liiite extra tvättglädje lär man väl få med en sån?
Fyfan, i det här slaskvädret som är så ser min gråmetalliclackade bil ut som om den använts som rallybil på någon riktigt lerig delsträcka bara några timmar efter en avspolning, bara tanken på hur skitig en vit bil skulle se ut får mig att bli deprimerad :)

Re: Färg?

5
Håller med Swan där tar inte många hundra meter från tvätt så ser den lika skitig ut igen.
Vist är det skoj att tvätta och hålla rent men dom 10 månader per år när det inte är strålande sol eller kall grader på tempen så är det inte så roligt att stå och tvätta hela tiden ganska nöjd att man har en silver nu när det är slaskigt ute =)
Kia Cee´d 1.6 CRDI Komfort - 08

Re: Färg?

8
Hämtade min bil förra veckan. Jag valde Pewter Beige vilket är en grymt snygg färg på ceed. Jag var först ute efter en silvermetallic men tyckte denna var snyggare.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"