Annons

Byta Stereo

1
Är det någon här som har fått en ny stereo i bilen p.g.a kass mottagning?

Har tänkt kolla med verkstaden om det är möjligt med ett garantibyte eller kanske en bättre antenn, oavsett vilken kanal jag använder så slår den om till P1 när den tappar kanalen vilket sker ideligen, mkt irriterande. :evil:
Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter ????
Kia ceed 1,6 crdi -10
Annons

Re: Byta Stereo

3
Jag har fått min stereo utbytt och även antennförstärkaren utbytt. Men har fortfarande problem med vissa radiokanaler ibland. Tycker det är knepigt att ibland så går de bra och nästa gång jag kör på samma ställe så fungerar det inte. Men kan även ha problem på andra ställen med.
Har testat med andra bilar på samma ställe men med dom så fungerar de utmärkt varje gång jag har kört där.

En polare har en lika dan bil och även han har problem med sin radiomottagning ibland.

Jag kör en kia cee´d sw komfort crdi -09

Re: Byta Stereo

4
Har själv problem med min radiomottagning...Cee´d 2009 komfort.

Första två gångerna på verkstaden (Hedin Bil i Uddevalla) så tog de av antennen och sprutade lite kontaktspray...:(

Hjälpte inte!

Tredje gången bytte de ut antennen...:)

Hjälpte tyvärr inte heller!

Nu har de anmält problemet till KIA och jag avvaktar på svar, troligtvis kommer några andra komponenter bytas (radio, förstärkare...).

Re: Byta Stereo

5
Backis skrev:Har inte varit någon mottagning i min stereo sedan bilen var ny. Verkstaden säger att det är signalförstärkaren som behöver bytas.
Känns som ett litet problem.

Men tyvärr är det så att om mottagaren i radion är dålig så hjälper knappast det,
för att alla signaler , bra som dåliga förstärks lika mycket .
Så om antennen är dålig och ger en signal som inte är ren så känns det inte som om en ny antennförstärkare skulle hjälpa tyvärr. Så det är en lång kedja som måste fungera för att få mottagning.

Är det någon som vet vilken märke som tillverkar vår radio?


Meddela gärna om det har blivit någon förbättring när/om du har fått en ny förstärkare
Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter ????
Kia ceed 1,6 crdi -10

Re: Byta Stereo

6
Är det någon som vet vilken märke som tillverkar vår radio?
Jag tror mig ha läst att det är en Kenwood-stereo. Men ta det men en nypa salt - saknar referens.
----------------------------------------------
Kia Ceed SW CRDi 1.6 (komfort), 2010
Kia Sportage 2.0 4WD EX, 2008

Re: Byta Stereo

7
Kasch skrev:
Är det någon som vet vilken märke som tillverkar vår radio?
Jag tror mig ha läst att det är en Kenwood-stereo. Men ta det men en nypa salt - saknar referens.
Säljaren sa till mig att man bytt märke på faceliften, kommer dock inte ihåg vilket märke det var förut och vilket det är nu.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Byta Stereo

8
Vilket märke det är på faceliften vet jag inte, men i den tidigare modellen sitter det en Blaupunkt stereo. Stereon i vår bil började strula lite idag. Tappade mottagning så det skorrade och ljudet försvann. Orkar ärlig talat inte bry mig längre. Är grymt less på bilen och på verkstan där jag lämnar den (Hedin Bil). Första fabriksnya bilen jag köpt och helt klart bilen med mest problem.
2009 Kia Ceed 1,6 CRDI Komfort + Businesspaket
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"