Någon mer än jag som har vibrationer i kopplingspedalen?
När man kör riktigt lungt och försiktigt så känns inte vibrationerna utan när man drar på lite mer och växlar vid 2000-3000rpm så vibbrerar de när kopplingen är halvvägs intryckt..
Va till till Windahls men dom sa att det ska vara så när de är dubbelmassesvänghjul..
Jag tycker att det känns mer som urtrampningslagert är på väg att ge upp..
Annons
Re: Vibrationer i kopplingspedalen
2Inte för vara dum mot dig, men har inte haft några som helst problem med min KIa ceed sw komfort.
Kopplingen ska bara röras vid växling sen ska du inte röra den, de är ingen tävlingsbil, så varför halväggs nedtryckt?
trampa ur och växla.
De är inget sådant svänghjul på Kia´n.
Har själv precis kört 4000 problem fria mil med min och har inte haft några bekymmer alls med min.
Kopplingen ska bara röras vid växling sen ska du inte röra den, de är ingen tävlingsbil, så varför halväggs nedtryckt?
trampa ur och växla.
De är inget sådant svänghjul på Kia´n.
Har själv precis kört 4000 problem fria mil med min och har inte haft några bekymmer alls med min.
Kia ceed sw 2011 CRDi 1.6 // http://www.garaget.org/?car=265433
3Måste man rita så att ni skåningar fattar nå iaf?
Vet inte om de är jag som pratar skit eller Windahls som ljuger att det är dubbelmassesvänghjul på Kia.. tydligen sitter de på 2012an enligt dom, vad vet jag.
Undrar bara om det sak vibbrera i kopplingspedalen och JA det händer vid växling när man trycker ner pedalen så vibbrerar el durrar när man passerat halvvägs.. dvs när kopplingen släpper!
Bilen har gått 350mil och tyckte bara att de känns konstigt men de kanske ska vara så eller så är inte kopplingen centrerad el urtrampningslagret som spökar..
Vet inte om de är jag som pratar skit eller Windahls som ljuger att det är dubbelmassesvänghjul på Kia.. tydligen sitter de på 2012an enligt dom, vad vet jag.
Undrar bara om det sak vibbrera i kopplingspedalen och JA det händer vid växling när man trycker ner pedalen så vibbrerar el durrar när man passerat halvvägs.. dvs när kopplingen släpper!
Bilen har gått 350mil och tyckte bara att de känns konstigt men de kanske ska vara så eller så är inte kopplingen centrerad el urtrampningslagret som spökar..
Kia Ceed 1.6 CRDi SW Premium Edition 2012
4Jag har likadant. Har också undrat över det (också en 2012'a). Gått snart 2000 mil.
/Peter
/Peter
5Jag hämtade ut en ny ceed i helgen, märkte inget direkt med i måndags kände jag vibrationer i kopplingspedalen, särskilt på låga växlar i stadstrafik. Jag är inte van vid diesel så jag tänkte att den motorn durrar lite mer och att man känner det i pedalen. Men frågan är ska det vara så eller är det nåt som ska åtgärdas?