Annons

ELhissarna!!

1
Jo tjen! nu i vinter har ett problem dykt upp på min kia, ibland så funkar inte den automatiska elhissen UPP, ner funkar alltid, men inte upp.. felet!? finns ibland en dag, ibland en vecka.. själv läker så att säga.. hmm nån som vet varför den gör som den gör!?
Annons

Re: ELhissarna!!

2
Samma här, har dok bara hänt en gång, autoupp slutade att fungera på alla fyra.

hissade ner alla fyra fönster, höll sedan inne knappen medans de hissades upp och höll kvar den i ca 5sec, gjorde så på alla fyra. Sedan dess har inte fenomenet uppstått igen.

4
Vet att det ska finnas en tråd med detta sedan långt tillbaka eller så har det funnits iaf! Har för mig att det var våran förra forums administratör som kom på lösningen så som Droopy skriver. Håll inne knappen ett tag efter när du kör upp så ska "systemet" nolla sig :thumbup:

Fungerade på min iaf! :)
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

5
Detta fel uppkommer om något har hindrat rutan på dess väg upp eller ner. Ett skydd för motor och elektronik.
Man gör en enkel reset genom att hissa upp rutan i 5-10 sekunder, när rutan redan är uppe fullt.
Då återställs dess funktion igen.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

6
Ronnie skrev:Detta fel uppkommer om något har hindrat rutan på dess väg upp eller ner. Ett skydd för motor och elektronik.
Man gör en enkel reset genom att hissa upp rutan i 5-10 sekunder, när rutan redan är uppe fullt.

Jo asså nä... :cry:

7
MazdaTobbe skrev:
Ronnie skrev:Detta fel uppkommer om något har hindrat rutan på dess väg upp eller ner. Ett skydd för motor och elektronik.

Va?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

8
Ronnie skrev:
MazdaTobbe skrev:

Va?

Antar att det inte hjälper att du gör som vi skrivit till dig, så mitt bästa råd just nu är att du åker förbi närmsta verkstad och ber dem snabbt hänga med ut och kolla på det! :thumbup:

9
Jo asså nä... :cry:[/quote]
Va?[/quote]

Antar att det inte hjälper att du gör som vi skrivit till dig, så mitt bästa råd just nu är att du åker förbi närmsta verkstad och ber dem snabbt hänga med ut och kolla på det! :thumbup:[/quote]

Jo skulle jag gjort redan men när jag har tid till det, så funkar dom ju såklart... :crazy:

10
MazdaTobbe skrev:Jo skulle jag gjort redan men när jag har tid till det, så funkar dom ju såklart... :crazy:

Haha, Lagen om all slags jävlighet kallas det :twisted: :thumbup:

Men kommer det och går som det vill då eller? :think: