Annons
Re: Kurvljus
2Dimljuset på den sida du börjar blinka mot lyser upp så fort du börjar blinka och slocknar direkt blinkers slutar blinka. Strålkastarna följer inte med när du svänger.
Testade för någon timme sedan.
Testade för någon timme sedan.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-
3Läster lite om cornering lights och då stod det att i farter under 40 km/h (alltså typ när man kör i bostadsområden) Så ska vid stora rattrörelse kurvljusen tändas, lite tråkigt att det inte funkar så på kian.
//Mattias
2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
4Var läste du det? Rent allmänt om sånna ljus eller på just KIA och/eller Sportage?
Det är en ok funktion men inget jag skulle betala extra för.
Det är en ok funktion men inget jag skulle betala extra för.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-
5Nej alltså rent generellt, började ju med skoda och vw om jag inte minns fel.
//Mattias
6Jupp, polaren har det på sin Passat '06 med extra allt.
7Men som du säger, skulle aldrig betala extra för det!
//Mattias
9Valde EX modellen när jag köpte Sportagen och där ingick kurvljusen i priset. Mycket nöjd med ljusen som lyser upp vid sväng vänster/höger.
Tom-Erik
Tom-Erik
Kurvljus
10Dom är så svaga ändå så de lyser inte upp något som syns(om halvljus är på) inifrån bilen endast från andra trafikanter... Så jag vet inte om mina går på vid rattutslag men vid blinkers gör de.
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic