Hej,
Jag har en Ceed 2008 och tycker högtalarna är riktigt bra men bra vill ha bättre =)
Nån som har en bildguide för att lossa på dörrplasten för att komma åt högtalarna och vilka har ni satt in istället för maffigare ljudupplevelse?
Annons
Re: Montera nya högtalare i Ceed
2http://www.kia-forums.com/kia-ceed-foru ... t-1-a.html
Det där kan vara ett ställe att börja på i alla fall.
Det där kan vara ett ställe att börja på i alla fall.
3Intressant, nån som vet om det finns högtalare som passar rakt på med skruvar osv. Vad är måtten på högtalaren, eller benämningen på den högtalare som passar, viss tum eller vad? Dvs inte dra något nytt kablage eller liknande
4http://www.pioneer.eu/se/products/car_a ... index.html
6.5" i dörrarna i alla fall. Vet inte var man får tag på de Pioneer-högtalarna i Sverige, men de finns på Ebay.de. Köper du någon av dessa modeller så kan du koppla in dem på befintligt kablage/kontakter och behöver inte modifiera något alls. Hur de låter vet jag däremot inte.
6.5" i dörrarna i alla fall. Vet inte var man får tag på de Pioneer-högtalarna i Sverige, men de finns på Ebay.de. Köper du någon av dessa modeller så kan du koppla in dem på befintligt kablage/kontakter och behöver inte modifiera något alls. Hur de låter vet jag däremot inte.
5ok, frågan är om det inte är dessa som sitter i bilen redan, högtalarna i min är bättre än de från tex årsmodell 2010 och 2011 har jag märkt. Nån som vet vad de sitter för högtalare i 2008 års modell?
6Om jag inte missminner mig så sitter det en konlös variant från Blaupunkt som originalhögtalare.
7Det står i länken: "It's a rather crappy blaupunkt speaker with no magnet".Sarge skrev:Om jag inte missminner mig så sitter det en konlös variant från Blaupunkt som originalhögtalare.
Saknar den även kon?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
8Men passar vilka 6.5 tums högtalare som helst? Det är väl egentligen bara själva kontakten som måste stämma, är den nån unik Kia kontakt?