Hej!
Jag är ny Kia ägare och upplever att mina passagerar rutor bak blir väldigt immiga, knepigt när inga andra rutor blir det, det är en Ceed SW Premium årsmodell 12, någon annan som upplevt detta?
Annons
Re: Dimmiga passagerar rutor bak?
3Samma här! Det enda du kan göra i detta läge är att manuellt öka fläktstyrkan!!
Händer även med klimator på
Händer även med klimator på
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5
4På min SW -11 så är det framrutan som immar igen om man har kliman på aut.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
5(Idiotsäker förklaring)
Auto läget kan många gånger uppfattas som "då allt fungerar optimalt".
Vid vissa typer av väderlek kan det vara smartare att använda de manuella inställningarna, just för att få ett mer koncentrerat luftflöde på de områden i bilen då imman uppträder.
Auto läget kan många gånger uppfattas som "då allt fungerar optimalt".
Vid vissa typer av väderlek kan det vara smartare att använda de manuella inställningarna, just för att få ett mer koncentrerat luftflöde på de områden i bilen då imman uppträder.
6Tvätta rutorna invändigt ofta, många gånger är det där problemet ligger.
Annars kan man prova att sänka temperaturen, ju högre temp dessto mer fukt.
Fukt i bilen? Ställ bilen inne veva ner rutorna ca 5 cm,kör kupefläkten någon timme.
Annars kan man prova att sänka temperaturen, ju högre temp dessto mer fukt.
Fukt i bilen? Ställ bilen inne veva ner rutorna ca 5 cm,kör kupefläkten någon timme.
//Mattias
2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
Dimmiga passagerar rutor bak?
7Tänk på att försöka få bort så mycket snö du kan från kläder och skor innan du åker också.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.
8Tja!
Ac är på , och jag har märkt att auto inte är bra men det som funkade var att rengöra rutorna
Ac är på , och jag har märkt att auto inte är bra men det som funkade var att rengöra rutorna