Hej!
Vi går i tankarna om att byta ut vår V70 som är lite onödigt dyr i drift mot en ny Kia Ceed SW. Dock är det än så länge bara på funderingsstadiet och jag har ju en bil att sälja först. Men jag har tittat lite på Ceed och gillar den faktiskt, har dock inte provkört den. Jag har faktiskt ett enormt problem i V70:n och det är stolarna, för jag får sån fruktansvärt kramp i benet när jag kör längre sträckor. Det känns kul på en bil för 300+. Kian kändes spontant som den hade längre och dessutom hårdare stolar vilket ju är bekvämare på långresor, framförallt för föraren.
Men det jag undrar lite över är vad man kan tänkas få ge för en:
Ceed SW CRDi med komfortpaket + vinterhjul.
Jag har kikat på nätet och hittat för 169900 + 6000 = 175 900:-. Tycker det känns som ett bra pris, å andra sidan är ju modellen på utgående och prutmånen kanske skulle kunna vara ännu högre? Vad säger ni andra som köpt bil rätt nyligen?
Hur ser servicekostnaderna ut också? Jag pratade med säljaren som sa 2500:- för den lilla och 4000 för den stora. Har en känsla av att han avrundade nedåt, eller?
Annons
Re: Nypris
2Det kostar nog runt 4000 kr för varje service. När bilkedjan Hedins i början på året lät nybilsköpare köpa en "rabatt" på tre års service så värderades fullvärdet på tre servicear till ca. 12000 kr.
Kian har ju farthållare så "krampen" lär ju vara lättare att bemästra. Jag har något liknande, men det beror på artros (brosket nästan utslitet i knäleden). Det är kanske det du har?
Bra pris du fått om det gäller en diesel.
Kian har ju farthållare så "krampen" lär ju vara lättare att bemästra. Jag har något liknande, men det beror på artros (brosket nästan utslitet i knäleden). Det är kanske det du har?
Bra pris du fått om det gäller en diesel.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
3Nejdå, inte artros, inte vad jag vet i alla fall. JAg har aldrigt haft det problemet förrän just på vår V70 som är av 2011-årsmodell. Det blir ju ohyggligt jobbigt i längden. Jag har nu också en Toyota Aygo som pendlingsbil och den sitter jag betydligt bättre i.
169900 är det jag hittat på blocket / bytbil.com på nya 11:or eller 12:or som ej är registrerade. Komfortpaket och diesel. Så jag har inte pratat med någon försäljare om det
169900 är det jag hittat på blocket / bytbil.com på nya 11:or eller 12:or som ej är registrerade. Komfortpaket och diesel. Så jag har inte pratat med någon försäljare om det
4Hej,betalar 175tkr för en ny Ceed diesel 128 komfort metallic (inte sw) inkl vinterdäck på 16" alufälgar och servicepaketet.Fick dessutom mycket bra i inbyte för min Getz -08 diesel. Är jättenöjd med bemötandet av säljaren på Hedin bil i Helsingborg.
5Kians tältstolar kan du inte jämföra med volvons säten. Jag har kört volvo v70II i tre år och man sitter kungligt jämfört med Kian.
BMW 520d (2013)
Kia Pro_ceed 1.6 CRDi (2010)
Kia Pro_ceed 1.6 CRDi (2010)
6Däremot är ställningen man får hålla gasfoten mot mittkonsollen inte mänsklig.Doktornkankomma skrev:Kians tältstolar kan du inte jämföra med volvons säten. Jag har kört volvo v70II i tre år och man sitter kungligt jämfört med Kian.
KIA Ceed SW Special edition 2015
7Kan inte yttra mig om Kians stolar, men jag gillar inte stolarna i V70. Som baksätetspassagerare är de absolut bra, men som förare = nej. De är korta och alldeles för mjuka för min smak. Däremot gillar jag V70 som bil i övrigt. Men det är ett handikapp när man är van att kunna köra 50-60 mil med enbart 2 kortare bensträckare. Nu är det en omöjlighet. Men efter att vi fick barn blir det sällan så långa sträckor, så problemet blir inte gigantiskt. Men att ge sig ut på en europasemester skulle vi aldrig kunna göra. TyvärrDoktornkankomma skrev:Kians tältstolar kan du inte jämföra med volvons säten. Jag har kört volvo v70II i tre år och man sitter kungligt jämfört med Kian.
8Roligt att du kollar på en Kia Ceed, kör själv en pro ceed och åkte härom dagen en sträcka på 30mil och de sista
5milen upplevde jag inte som direkt bekväma iallafall men efter en benstäckare så var det bra igen.
Men hör av dig till en åter försäljare så är det säkert inga problem att få provköra en ceed om du är sugen
på det.
5milen upplevde jag inte som direkt bekväma iallafall men efter en benstäckare så var det bra igen.
Men hör av dig till en åter försäljare så är det säkert inga problem att få provköra en ceed om du är sugen
på det.
Kia Pro_Ceed GT 1st Edition "-14"
Volvo 164e Turbo -73
Volvo 164e -72
KTM 250 SXF
Volvo 164e Turbo -73
Volvo 164e -72
KTM 250 SXF
9Volvo och Saab är ju kända för bra stolar. Var i o för sig ett tag sen jag ägde nån av dem.
Just sittdynans korta längd är ju ofta ett problem i andra bilar än Saab och Volvo.
Har alltid varit nöjd med Saab och Volvos stolar.
Kian har ju ganska kort sittdyna och hård sits.
Måste säga att jag är mycket imponerad över komforten i Kiastolen.
Har gjort många utlandsresor i den och den hårda stolen ger bra komfort.
Jag har kass rygg och är lång men Kian tröttar inte alls.
Just sittdynans korta längd är ju ofta ett problem i andra bilar än Saab och Volvo.
10Instämmer här, komforten för långsträckor är extremt skön, märkte jag av främst när jagkalle2345 skrev:Volvo och Saab är ju kända för bra stolar. Var i o för sig ett tag sen jag ägde nån av dem.
åkte från Göteborg - Sundsvall t.o.r, var som utvilad i hela kroppen.
Dock för kortare resor sitter man inte lika skönt, men det kan jag ta.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11