Annons

Vad dåliga ni är på att skriva/svara i trådar! :))

1
Så märkte att det är bara jag som skriver här ju! ;) . Fan man bubblar ju av frågor när man köpt ny bil, skulle kunna starta 100-trådar....
Efter att ha haft ett 15-tal bilar och alltid varit med i klubbar/märksforum(Gti, Skoda, Saab, Volvo, audi, mm) på resp märken de senaste 10 åren.
Så är man van att skriva ett par inlägg per dag.

Tycker denna sida kan bli hur bra som helst, men antingen är det bara gubbar med hatt som kör Kia eller är ni dåliga på att skriva! :D .

Kan man inte försöka göra lite reklam på sida på nått sätt?...
Cee´d Crdi SW-10a
Annons

Re: Vad dåliga ni är på att skriva/svara i trådar! :))

2
Jag med. :)
Hat iofs bara varit medlem sedan 5/1.
Men hur ska man jaga folk då?
Ser man i forumet är ju alla trådar förutom cee'd ganska livlösa
Jag ramlade in efter att någon tipsat på http://www.zatzy.com

Totalt antal inlägg: 31
(1.15 inlägg per dag / 5.33% av alla inlägg)

Jag kan ju slänga in en adressrad i min signatur på de andra 5-6 forumen jag är på. Det kan ju andra göra med. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

5
Såsom varande admin och den som startade forumet får jag väl säga att jag är grymt nöjd med er =). Forumet startades trots allt från noll och har växt organiskt. En sak som är positiv om man ska se det så, är ju att forum i många fall blir en klagospalt för alla fel man har på sin bil, och ju färre fel desto färre inlägg =).

Peter
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

8
Peter skrev:Såsom varande admin och den som startade forumet får jag väl säga att jag är grymt nöjd med er =). Forumet startades trots allt från noll och har växt organiskt. En sak som är positiv om man ska se det så, är ju att forum i många fall blir en klagospalt för alla fel man har på sin bil, och ju färre fel desto färre inlägg =).

Peter
Ja forum blir ju ofta en klagospalt, men det är det som är kul. När man läser sina egan inlägg tror man att man inte gillar bilen.. :D , men det är ju fel.

Blir ju tråkigt om alla bara ger ros över bilen, då blir det ju inte livliga diskusioner.. :lol:.
Cee´d Crdi SW-10a

9
Ja forum blir ju ofta en klagospalt, men det är det som är kul. När man läser sina egan inlägg tror man att man inte gillar bilen.. :D , men det är ju fel.

Blir ju tråkigt om alla bara ger ros över bilen, då blir det ju inte livliga diskusioner.. :lol:.
Men om man är inte bara lite nöjd, utan absolut nöjd som det heter i reklamen ???

Fast ibland går det åt h-e, jag fick stenskott efter 50 mil på mätaren. Mitt framför föraren...
Snabbt på med tejplapp, till glasmästaren som lagade med vakuum-"lim"-tryck-uvhärdning. Nu syns det inte alls och det kstade bara 200 i självrisk.
Tänk på det när ni får stenskott som man nästan bara får på nya bilar...

10
Jag har en spricka i rutan som inträffade före femtio mil eller en vecka vilket tydligen är gränsen. Skulle få en ny ruta men det utvecklade sig till en lång, trasslig historia med återförsäljaren som beställde ny ruta men sedan inte ville byta, bilen stod hos dem i två dagar, glasmästaren kom dit och tyckte inte det var någon idé att byta heller för det var "synd att riva sönder en ny bil". Hallå?

Tydligen är det en spänningsspricka och visst, den syns inte om man inte pekar ut den, men ändå.

ÅF var lagom snooty när jag tyckte det var skit att ha en ny bil som var defekt och en av orsakerna att jag inte tänker åka dit igen (KIA Sollentuna). Orsak nummer två är att jag skulle få jättebra pris på vinterdäck när jag köpte bilen, men sade att vi skulle lösa det när det närmade sig tid att byta däck. Ringde och mailade två gånger men de återkom aldrig. Tack som fan helt enkelt.

En orsak att ÅF ofta skjuter sig i foten är att de är grymt bra att ha att göra med innan och precis när man köper bilen. Åker man tillbaks och klagar på något blir de skitsura eftersom bilen då är ur huset och inte deras problem längre.

Det som jag klagade på efter leverans var att däcken var ojämnt pumpade och hade galet högt tryck (för att den stått som lagerbil) samt att en skruv i bagagen hade ärgat sönder. Antar att sprickan i rutan var droppen som fick bägaren att rinna över för ÅF.

Hej hopp

Peter

Smulan skrev:

Men om man är inte bara lite nöjd, utan absolut nöjd som det heter i reklamen ???

Fast ibland går det åt h-e, jag fick stenskott efter 50 mil på mätaren. Mitt framför föraren...
Snabbt på med tejplapp, till glasmästaren som lagade med vakuum-"lim"-tryck-uvhärdning. Nu syns det inte alls och det kstade bara 200 i självrisk.
Tänk på det när ni får stenskott som man nästan bara får på nya bilar...
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com