Annons

Fördröjd Ljusavstängning...

1
Någon som vet något om det så kallade "Follow Me Home". Skall vara fördröjd avstängning på strålkastarna. Får inte detta att fungera för mig...allt slocknar i samma ögonblick jag öppnar förardörren. Ska det aktiveras på något vis, någon som vet? Det gäller en SW 1.6 crdi Eco.
Annons

Re: Fördröjd Ljusavstängning...

2
trumrik skrev:Någon som vet något om det så kallade "Follow Me Home". Skall vara fördröjd avstängning på strålkastarna. Får inte detta att fungera för mig...allt slocknar i samma ögonblick jag öppnar förardörren. Ska det aktiveras på något vis, någon som vet? Det gäller en SW 1.6 crdi Eco.

Vrid på "ljus-spaken", belysningen skall lysa på panelen inne i bilen.. på det läget skall det vara för att fungera!

mvh
Kia Cee'd SW-11

Re: Fördröjd Ljusavstängning...

4
Vrid på "ljus-spaken", belysningen skall lysa på panelen inne i bilen.. på det läget skall det vara för att fungera!

mvh[/quote]

Ok, jag trodde inte jag behövde vara så övertydlig. Självklart har jag vidtagit alla "normala" åtgärder som att vrida på "ljus-spaken"... Anledningen till att jag frågar är det i ett tidigare inlägg talats om att "aktivera" follow-me-home" funktionen.

Re: Fördröjd Ljusavstängning...

5
På min -11 så fungerar det så att med ljuset påslaget (belysning i knappar etc) så fortsätter fram och baklampor att lysa när jag går ur bilen och låser. Fortsätter att lysa viss tid eller tills jag trycker på låsknappen på fjärrkontrollen ännu en gång.
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Business ECODynamics, Piston Grey, 128 hk

Re: Fördröjd Ljusavstängning...

7
Är jag extra trög? Förresten, strunta i att svara på det. :)
Om jag tar ur nyckeln och vrider på ljuset så lyser enbart parkering. Är det detta som är Kias version på "follow me home"? På tidigare bilar jag haft har det varit minst halvljus....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Fördröjd Ljusavstängning...

8
Det verkar vara lite hur som helst här.
På min Ceed så är det inget som lyser när jag lämnar bilen och låser dörrar.
Oavsett om parkeringsljus, halvljus är på när jag stannar motorn.
Jag vill också ha "Follow me....." :cry:
____________________________________
KIA Cee´d SW CRDI Komfort -11

Re: Fördröjd Ljusavstängning...

9
Ronnie skrev:Är jag extra trög? Förresten, strunta i att svara på det. :)
Om jag tar ur nyckeln och vrider på ljuset så lyser enbart parkering. Är det detta som är Kias version på "follow me home"? På tidigare bilar jag haft har det varit minst halvljus....
Det jag menar är att man har ljuset på - stänger av motorn och tar ut nyckeln - då fortsätter halvljuset att lysa på min bil en viss tid.

Känns som om det bara skulle kunna vara en programmeringssak - är det någon med kontakter på KIA som kan ställa frågan?
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Business ECODynamics, Piston Grey, 128 hk

Re: Fördröjd Ljusavstängning...

10
anglofile skrev:
Ronnie skrev:Är jag extra trög? Förresten, strunta i att svara på det. :)
Om jag tar ur nyckeln och vrider på ljuset så lyser enbart parkering. Är det detta som är Kias version på "follow me home"? På tidigare bilar jag haft har det varit minst halvljus....
Det jag menar är att man har ljuset på - stänger av motorn och tar ut nyckeln - då fortsätter halvljuset att lysa på min bil en viss tid.

Känns som om det bara skulle kunna vara en programmeringssak - är det någon med kontakter på KIA som kan ställa frågan?
Det är väl bara Business versionen som har "Follow Me Home".

Eller har jag fel ?
Jag har det då inte på min 2011:a med komfort paket iaf.
Skriv svar

Återgå till "Problem"