Annons

Min bil fick idag åka med bärgaren...

1
Imorse när jag skulle köra till jobbet så ville bilen inte starta alls. Det bara klickade och smattrade i motorn... Konstigt konstigt. Nåväl efter samtal till Kia assistans så är nu bilen på verkstad och jag återkommer så fort jag vet mer om vad som är problemet med den.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Annons

Re: Min bil fick idag åka med bärgaren...

5
Var det första dagen med minusgrader i byn? Den lät nog som lastbilen jag försökte starta igår. Smattrade i reläer och ljuset blev svagare när man vred på nyckeln.

Så lycka till, tror med på batteriet.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Min bil fick idag åka med bärgaren...

6
Samma hände mig förra året i oktober när bilen var helt ny!! Assistans satte start hjälp å sedan dess fungerat bra!! Stått i bilhallen ett tag! Är det kallt å man kör mkt kortkörning är mitt tipps att ändå ta en rejäl omväg då å då så man får upp rätt spänning i batt!!!!

Med tanke på pcp element mm som suger ut batt
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5

Min bil fick idag åka med bärgaren...

8
Dem har bytt ut mitt batteri då det inte var riktigt stabilt. Så imorgon får jag hämta hem min bil igen;)

Kunde ju varit mycket värre;)

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se