Annons

Ang låne bil

1
Hej det var så att när jag hämta min Kia ceed sw crdi 2011 den 21/7 då såg jag ett litet lack släpp vid vindrutetorkaren bak. och detta sa jag till försäljaren och när jag kom hem hitta jag ett litet jack i kofångaren med.

Så nu ska jag få det åtgärdat den 31/10 .
jag fråga om man får en låne bil men det sa dom man ej får.
Bilen ska jag vara utan en vecka.

Nu är det så att jag måste ha bilen till jobbet har kört moped tills i dag då jag ställde av den pga att det är lite kallt att åka 1,4 mil nu enkelresa vid 5 på morgonen.

Om dom hört av sig tidigare hade det ju inte varit några problem att ställa bilen hos dom
men som det är nu så måste jag ha min bil.
Det är ju inget jag gjort det var ju vid leverans så ska jag bli lidande och få betala hyrbil som dom säger man ska göra.

Sen hur är det att lacka nu när det blir kallt som i börja av november.
Jag vet att jag hade en golf som dom gjorde det på åt mig när det var kallt men den blev inte bra.

Kan säga att det är Hedin som jag köpt bilen hos.
MVH Peter
Annons

Re: Ang låne bil

3
Runesson skrev:Hej det var så att när jag hämta min Kia ceed sw crdi 2011 den 21/7 då såg jag ett litet lack släpp vid vindrutetorkaren bak. och detta sa jag till försäljaren och när jag kom hem hitta jag ett litet jack i kofångaren med.

Så nu ska jag få det åtgärdat den 31/10 .
jag fråga om man får en låne bil men det sa dom man ej får.
Bilen ska jag vara utan en vecka.

Nu är det så att jag måste ha bilen till jobbet har kört moped tills i dag då jag ställde av den pga att det är lite kallt att åka 1,4 mil nu enkelresa vid 5 på morgonen.

Om dom hört av sig tidigare hade det ju inte varit några problem att ställa bilen hos dom
men som det är nu så måste jag ha min bil.
Det är ju inget jag gjort det var ju vid leverans så ska jag bli lidande och få betala hyrbil som dom säger man ska göra.

Sen hur är det att lacka nu när det blir kallt som i börja av november.
Jag vet att jag hade en golf som dom gjorde det på åt mig när det var kallt men den blev inte bra.

Kan säga att det är Hedin som jag köpt bilen hos.
MVH Peter
ja, du har rätt till lånebil, dok så vill många ÅF gärna ta ut en avgift för detta, tex här i Sundsvall vill de ha 200SEK per dyngn. Har haft lånebil två gånger vid garantiärenden och varje gång jag återkommit ( de har åtgärdat bilen över dagen) har de velat haft 200SEK för lånebilen, jag har självklart vägrat att betala och de har fått ge med sig.

Det käns dok väldigt trist att så få ÅF förstår vilka skyldigheter de har vid garantiärenden.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"