Annons

Lackskada......

1
Lämnade in bilen idag på verkstad för montering av m värmare.
Litar inte riktigt på verkstäder så jag tvättade bilen noggrant samt gick runt och synade bilen ordentligt dagen innan,hittade inga märken.
Det första mekanikern säger när jag ska hämta bilen är om jag har krockat bilen??????? Han sa att höger framskärm inte livar riktigt samt att det finns en lackskarv där tröskel möter skärm. Det syns inte när det är blöt nu sa han så jag skulle kolla det sen. Jag åkte hem och kollad det i garaget och mycket riktigt så syns det att det är någon som har bättrat lacken några cm på tröskeln.Det syntes tydligt och det såg ut ungefär som om man har känt på färgen innan det har torkat och smetat ut det lite grann. Jag är till 99% säker på att det inte var där innan för det syntes så tydligt. Jag ska åka tillbaka till verkstaden igen och höra med honom vad han säger och sen åka till firman där jag köpte bilen om dom kan förklara skadan. Märket är på samma sida där dom har dragit kablarna så de har jobbat på den sidan av bilen.
Det ska tilläggas att det enda märke som jag visste om var ett litet märke under framlyktan som samma mekaniker gjorde med en liten mejsel någara dagar innan när han skulle visa mig ett knep när man tar bort lyktan. Ser ut som ett lite stenskott men jag sa aldrig något, dum som man är.
Kia cee`d 1,6 crdi SW 2015 Special edition Sand track metallic
Annons

Re: Lackskada......

2
Trist.
Finns inget värre än när man lämnar in bilen till verkstad för dyra pengar, och sedan får tillbaka den skitig invändigt eller i värsta fall med andra skador på.

Verkstäderna servar ju många tjänste- och företagsbilar också, och där bryr sig ägarna ofta inte om det blir en oljefläck på sätet eller en repa i lacken. Detta ger en slapp attityd som även spiller över till de vanliga personbilar de servar.

Personligen skulle jag gärna betala en slant extra för att verkstaden skulle ta lite extra hand om min bil, dvs vara lite extra försiktiga med att inte smutsa ner säten och inredning och vara försiktig med lacken.

Hoppas det löser sig för dig. Är det som du misstänker är det inte acceptabelt.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Lackskada......

3
Hej!
Var nere hos firman som monterade mvärmaren och snackade med mekanikern igen. Efter en genomgång av skadan så visade det sig ändå att den har funnits där sedan tidigare. jag hade missat den vid kollen efter tvätten!!!! Så jag åkte dit där jag köpte bilen och där var det inga problem. Dom ska ta in den nästa vecka så det var snabba ryck. De kunde inte förklara nu iaf var skadan kommer ifrån,kanske från fabriken eller hamnen...Jag ska snacka med försäljaren om en ev kompensation för besväret,det är ju trots allt en ny bil som man måste fixa till.
Ha det gott....
Kia cee`d 1,6 crdi SW 2015 Special edition Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Problem"