Annons

Bilen startar inte när handbromsen är dragen.

1
Hej! Har precis köpt en Ceed och tycker den är väldigt rolig att köra och har allt jag behöver. Igår när jag skulle åka från jobbet så startade inte bilen, jag provade 3 gånger men det gick inte, jag kommer inte ihåg om jag då släppte handbromsen men den startade i alla fall. När jag nästa gång provade så var det samma fel med handbroms i, min fru blev frustrerad och började klaga direkt på bilen att så här kan det ju inte vara. Den startade så fort jag släppt handbromsen. På kvällen när barnen lagt sig så tänkte jag att nu har jag tid att gå ut och testa detta en gång till för det var märkligt att en bil inte startar när handbromsen är i. Det var samma sak, den startade inte men så fort jag släppt handbromsen så var det inga problem. Min fråga till er som har ceed -11 eller tidigare har ni samma problem, eller ska det vara så? Ska ringa försäljaren och höra i morgon vad han säger.
Annons

Re: Bilen startar inte när handbromsen är dragen.

10
Min bil startar också aldeles utmärkt med koppling uppsläppt. Verkar ju i så fall vara något som de gjort för år 2011.

Känns ju ovanligt dumt att ta bort den möjligheten då man i en nödsituation kan behöva flytta bilen med hjälp av startmotorn om den inte startar. t.ex. om man får motorstopp på en järnvägsövergång.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"