Annons

Nu är bilen äntligen inlämnad!

1
Igår Måndag så blev bilen inlämnad på verkstad för lackering av baklucka, bakdörrar och skärmar. Ska även få den automatiska dörrlåsningen urkopplad och en koll på ISGn som inte går att stänga av + att reostaten till instrument belysningen inte funkar. Sen så ska de även ta en titt på ev blästrings skador på framdörrarna. Har även rost på a-stolparna båda sidor precis nere vid listen som överlappar. Så det största problemet är väll att jag blir av/utan bil i en till två veckor men vill man bli fin så får man lida pin.
Kia ceed sw crdi -09b
Annons

Re: Nu är bilen äntligen inlämnad!

4
Nu har jag hämtat ut bilen... Blev inte riktigt som jag tänkt mig. Det var mycket som var bra lackerat å så var det lite som inte var bra lackerat: det var mycket rester kvar på lister som jag påpekade på direkten så de körde över bilen direkt till lack verkstaden men då hade de klantat till det så det var värre än från början. För att få bort resterna runt och under listen på en bakruta så hade de bänt ut listen och då blev det djupa märken på lacken+att de la på bättrings färg. Märkte det direkt när jag inspekterade , fick färg på fingret så det blir ett återbesök. Hade oxå begärt att fixa så att ISGn gick att slå av och det var fixat nu...? Nu går den inte att slå på, lampan för av-aktiveringen lyser hela tiden så nu går den inte att aktivera.
Men jag tycker ändå att det är roligt att få tillbaka min bil och att servicepersonalen på verkstaden är mycket bra och har ett trevligt bemötande.
Kia ceed sw crdi -09b

8
Ska ju lämna in bilen på Måndag så jag tänkte att det är bäst att tvätta av den så att jag ser om det är några fler skavanker( har inte hunnit pga sjuk familj) . Det var massor av fel, jag blir så J- VLA arg. Vilka amatörer till lackerare . Det var lack dropp på flera ställen på bakluckan, skit/fingeravtryck under klarlack,massa skräp i lacken, millimeter tjocka lackrester på lister och lackdamm på rutor OCH på huven. Har försökt att polera huven två ggr med dubbel trissig maskin men den är fortfarande sträv i lacken. Det här blir inte roligt när jag kommer till verkstaden, bilen är i sämre skick nu än när jag lämnade in den, SUCK.
Kia ceed sw crdi -09b

9
Kvist skrev:Ska ju lämna in bilen på Måndag så jag tänkte att det är bäst att tvätta av den så att jag ser om det är några fler skavanker( har inte hunnit pga sjuk familj) . Det var massor av fel, jag blir så J- VLA arg. Vilka amatörer till lackerare . Det var lack dropp på flera ställen på bakluckan, skit/fingeravtryck under klarlack,massa skräp i lacken, millimeter tjocka lackrester på lister och lackdamm på rutor OCH på huven. Har försökt att polera huven två ggr med dubbel trissig maskin men den är fortfarande sträv i lacken. Det här blir inte roligt när jag kommer till verkstaden, bilen är i sämre skick nu än när jag lämnade in den, SUCK.
Var lämnade du in den?
Kia Sportage AWD SVART!!!!