Annons
Annons

Re: Dåligt helljus

32
Frederiksen skrev:Monterade 75w xenonkit från mekonomen (xenonkungen) på min ceed sw 2014 och satan vad bra ljus det blev, riktigt enkel montering dessutom. Kan verkligen rekomendera detta..
Har du automatisk nivåreglering eller kör du lite olagligt i smyg? Det är just det lagliga som får mig att tveka... :|

34
Frederiksen skrev:Monterade 75w xenonkit från mekonomen (xenonkungen) på min ceed sw 2014 och satan vad bra ljus det blev, riktigt enkel montering dessutom. Kan verkligen rekomendera detta..
75w med canbus ? Råka ju ha canbus på min ceed GT. Hittar bara 50W med canbus.

35
SnipaN skrev:
75w med canbus ? Råka ju ha canbus på min ceed GT. Hittar bara 50W med canbus.
Vi med "vanlig" ceed slipper canbusövervakningen. Maila xenonkungen, de j´har ju direktförsäljning ned. Säg att du kommer att köpa deras kit på mekonomen/MECA, så är de hur hjälpsamma som helst. Det gjorde jag.
Kör 75W.

Ett litet problem, som inte är ett problem, har jag. Om jag startar bilen och direkt går på helljus så tänder bara den ena lampan. Det verkar som om den vill att man kör lite innan den ger till bägge fullt ut. Så min högra börjar lysa när jag kört lite på tvåan.

Dessutom så glöm inte att första gången man tänder upp ska man låta dem stå och "brinna" i ett par minuter. Har något med ökad livslängd att göra.

Har även läst att ljusskenet från 75W och uppåt kan påverka reflektorn negativt. Har något med UV att göra, vet däremot inte om detta stämmer.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

37
Frederiksen skrev:Inte campus på min vad jag vet. Båda mina lampor tänds jämt, även när jag tänder helljuset fast inte bilen är på, har väll att göra med skicket på batteriet kanske?
Fick ingen störning på radion heller som många verkar få.
Min radio låter som en vinkelslip. :)
Använder den aldrig ändå...
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

38
Har en Ceed SW Executive 2013. Halvljuset är helt ok, original xenon. Heljuset var inget vidare. Men idag bytte jag glödlampor till Osram Nightbreaker Unlimited på helljuset och tycker att det blev mycket bättre:)
345:- för 2st på Meknomen.
KIA CEED GT CRDI -2017

39
Nightbreaker + Kia = ca. ett halvår, sedan byte. Har haft några uppsättningar innan jag satte in xenon. Kia/Hyundai är ökända "lampätare". Otroligt trevlig lampa iaf.
Det blir inte ljusare men det vita, nästan mot blått upplevs som rent ljus och därför verkar starkare.

Andra kanske har bättre tur med dessa....

40
Också läst att hållbarheten på nighbreaker är ca 6 månader. Men då som halvljuslampa. Kör ju mina på helljuset som används avsevärt mycket mindre så hoppas de håller ett tag. Mycket bättre ljus iallafall:)
KIA CEED GT CRDI -2017