Annons
Annons

Re: Tune-knappen

32
Tapper skrev:En fråga DavidB; ser du fortfarande artist och låt i displayen när du kör med kabel, efter uppdateringen till iOS7?
Nej, eller det har visat sej korta stunder...hur trist som helst.

Fick en ny jobbtelefon i går, en Nokia Lumia 920. Lika taskigt BT ljud som iPone och funkar inte ens att ladda med kabeln :evil:

Ska dock in med bilen för att fixa stolsvärmen nästa vecka och då ska dom kika om det går att uppdatera stereon...Hoppas!!
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

33
Jag har en 14 SW Crdi.

Tycker också att ljudet är lite kasst med iphone. Låter inte speciellt högt heller, man får höja rejält för att höra den bra musiken.

Min stereo säger bara "Tryck på Tunekanppen för att se låt". Var nu tunekanppen sitter. Kör även Spotify på Extreme-läge, men ingen skillnad.

34
lsoderlund skrev:Jag har en 14 SW Crdi.

Tycker också att ljudet är lite kasst med iphone. Låter inte speciellt högt heller, man får höja rejält för att höra den bra musiken.

Min stereo säger bara "Tryck på Tunekanppen för att se låt". Var nu tunekanppen sitter. Kör även Spotify på Extreme-läge, men ingen skillnad.
Testat att höja max med knapparna på telefonen? Viktigt när man kör BT.

Tune knappen är alltså den högra runda knappen utan text under :)

37
KiaCeedmannen skrev:Får det inte att funka, jag har streamat från Youtube och då funkar inte tuneknappen som play och pause
Tror bara att tuneknappen funkar med telefonens orginalspelare inte med Spotify och YouTube. Det är en jäkla skillnad på att använda den inbyggda spelaren i telefonen.

38
DavidB skrev:
KiaCeedmannen skrev:Får det inte att funka, jag har streamat från Youtube och då funkar inte tuneknappen som play och pause
Tror bara att tuneknappen funkar med telefonens orginalspelare inte med Spotify och YouTube. Det är en jäkla skillnad på att använda den inbyggda spelaren i telefonen.

Misstänkte det. :)

Apropå ljudet så när jag har streamat från YT så har det låtit helt ok, rent ljud iaf. ljudet i stereon är inte som i min Saab 9-3 Aero med största steropaketet men det får duga. Tycker dock att det är dålig mottagning på vissa stora radiokanaler trots att jag befinner mig i storststaden Sthlm. Fler som tycker att det är så? Skall testa tuningknappen från orginalspelaren på min icke uppdaterade IPhone 4s.

Tune-knappen

39
Ja det är rätt taskig mottagning ibland och sedan har min radio någon jäkla förkärlek till P1 som den av sej själv byter till i tid och otid :lol:
Annars så är ju ljudet helt ok tycker jag med.

40
DalRok skrev:Ingen med en årsmodell -14 som kan uttala sig om ljudet via bluetooth? Alt. nån med -13 som har varit inne för service och ev. fått ny programvara?

Ev. brister i ljudet skulle ev. kunna åtgärdas både via en hårdvaruförändring (-14) eller en mjukvaruuppdatering för BT-styrningen (-13).
Sent svar men jag har en Kia ceed Action -14 och ljudet är så grymt dåligt så att jag blir sugen på att slänga ut stereon.

Någon som ens får något vettigt ljud? Har provat Spotify, Xbox Music, Mixradio.

Nokia Lumia 920, Windows Phone 8.1 med aptx stöd. Låter kanon via blåtand annars.. men inte i bilen.
Kia Ceéd Komfort 1.6 CRDi Eco (110hk) -14