Annons

Re: värdelösa vindrutetorkare

21
Torgskräck skrev:Ska ta loss mina munstycken och se hur de ser ut, sen ska jag leta upp ersättare som är ställbara. Möget som sitter där nu är ju bara irriterande och slösa enorma mängder spolarvätska.

Men för stunden har vi en temp som inte tillåter dylikt fippel utan varmgarage. -22°. brrrrrr
Återkom gärna med vilka du byter till och var man köper dem. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

23
Torgskräck skrev:Givetvis kommer jag delge resultatet av mina eftersökningar.
Sitter på varenda resa man behöver torkarna och svär för mig själv över hur mycket det går åt för att få rutan hyfsad, inte ren, det går inte, men hyfsad. Dessutom med så lite vatten så repas ju framrutan. Utvecklingsavd. på Kia borde kanske uppgraderas?
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

24
s_himself skrev:
Jimmy417 skrev:Mest irriterande är att man spolar 70ggr mer på framlyktorna om man inte lyckas dutta... ska fan dra säkringen nu :mrgreen:

True that!! Tur att strålkastarna blir rena så vi får nyttja det lilla ljus bilen ger ifrån sig... Å andra sidan, vad hjälper det när rutan är igengeggad :lol:
Man kan slå över till parkeringsljus när man ska spola rutan. Det är bara när halvljuset är på som strålkastarspolarna kör. Det är en halvdan lösning men det sparar mycket spolarvätska.
Kia Ceed 2014 1.6 Bensin DCT Limited Edition

25
Tror dom har ändrat på dom senaste Kia Ceed för min Kia Ceed 2016 så trodde jag att strålkastar spolningen var trasig då den endast går på någon enstaka gånger enligt hedin bil är det så på dom senaste för många har klagat på att det går åt mkt spolarvätska vem vet ;)

26
Hocki skrev:Tror dom har ändrat på dom senaste Kia Ceed för min Kia Ceed 2016 så trodde jag att strålkastar spolningen var trasig då den endast går på någon enstaka gånger enligt hedin bil är det så på dom senaste för många har klagat på att det går åt mkt spolarvätska vem vet ;)
Är jag ute och kör och använder spolningen så är det ett fåtal gånger på lyktorna, som det verkar. Har Ceed 2015.

27
Hocki skrev:Tror dom har ändrat på dom senaste Kia Ceed för min Kia Ceed 2016 så trodde jag att strålkastar spolningen var trasig då den endast går på någon enstaka gånger enligt hedin bil är det så på dom senaste för många har klagat på att det går åt mkt spolarvätska vem vet ;)
Fast de kunde väl ha fixat ställbara munstycken till rutan i samma veva så hade förbrukningen av spolarvätska blivit ännu lägre, och träffat där den gör nytta.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.