Har sedan vi köpte bilen ny tyckt att torkarna inte fyller sin funktion till fullo. Blir alltid kvar mycket spolarvätskestänk efter att man spolat och torkat.
Har haft många bilar tidigare och aldrig upplevt såpass dåliga torkare. Har dock inte bytt torkare än, men dom är inte många månader. kommer ju inte köpa på Kia iaf, någon som hittat några bra att byta ut med eller blir det samma problem?
Annons
Re: värdelösa vindrutetorkare
2Har inget tips men håller med till fullo, det ser bra ut först men på vägen "tillbaka" lämnar bladen kvar vatten precis framför föraren. Upplevelsen blir dessutom inte bättre av att spolarvätskan vid lite högre farter knappt orkar upp på rutan.
Kia Niro PP2 2017
3Håller med föregående talare. Så tips vilka man ska byta ut mot mottages gärna.
På min gamla Saab kör jag med Biltemas billiga. De är bra från början men blir ganska snabbt dåliga men är billiga att byta ut...men den nya Kian som man kör dagligen med är man beredd att lägga lite mer om det ger ett mervärde.
På min gamla Saab kör jag med Biltemas billiga. De är bra från början men blir ganska snabbt dåliga men är billiga att byta ut...men den nya Kian som man kör dagligen med är man beredd att lägga lite mer om det ger ett mervärde.
Kia Ceed 2014 1.6 Bensin DCT Limited Edition
4jag kan rekomendera https://wipers.se/ jag har kört på deras märke och mycket nöjd. 249kr för båda ifram. dom har även bosch 399kr och champion 379kr.
men har bara testat wipers egna och är nöjd,
men har bara testat wipers egna och är nöjd,
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive
5Ja det är inga monstertorkare direkt. Även spolningen är dålig tyvärr. Jag ska vänta tills i vår och köpa ett par flatblade-blad. Alltid tyckt att de funkar bättre. Så det enda tipset är väl att prova nya blad, tyvärr! 
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic
Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic
Gamla bilar:
värdelösa vindrutetorkare
6På OK säljer dom blad som ser väldigt lika ut som orginalbladen men dom är bättre utformade så det blir mindre stänk kvar när man spolat rutan, mycket billigare är dom med 
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
7Är det någon här på forumet som vet om man kan justera upp spolarmunstycket på förarsidan? har försök med en säkerhetsnål men den böjde sig. Verkar som att dom är färdiginställda och ej justerbara.
110km/h och man får knappt upp det på rutan.
110km/h och man får knappt upp det på rutan.
värdelösa vindrutetorkare
8Tyvärr går dom inte att justera, dom är helt värdelösa. :/
Volvo V70 D2 Momentum -14
9Kia Ceed är ju en lågprisbil, så det snålas där det kan snålas. Så de är inte justerbara, spolarmunstyckena. Själv har jag legat på verkstaden om spolningen, eftersom träffbilden är sanslöst dålig. Nu när de bytt för tredje gången (mynstycken) verkar det mesta hamna i vettig höjd på rutan när man kör. Originalbladen bytte jag ut efter ca. 1,5 år, tog Bosch och de var svindyra. De torkar riktigt bra. Fördelen med de helt i gummi är att de på sommaren t.o.m. tar bort intorkade insekter. Tycker torkarna på min Ceed nu är de bästa jag haft på en bil. Då har jag haft minst 15 bilar före denna...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
10Har bytena av spolningen gått på garantin? Hur har de gjort för att få någorlunda bättre spolning? Har de olika munstycken eller byter de bara till ett liknande och hoppas att det ska bli skillnad?Ronnie skrev:Kia Ceed är ju en lågprisbil, så det snålas där det kan snålas. Så de är inte justerbara, spolarmunstyckena. Själv har jag legat på verkstaden om spolningen, eftersom träffbilden är sanslöst dålig. Nu när de bytt för tredje gången (mynstycken) verkar det mesta hamna i vettig höjd på rutan när man kör. Originalbladen bytte jag ut efter ca. 1,5 år, tog Bosch och de var svindyra. De torkar riktigt bra. Fördelen med de helt i gummi är att de på sommaren t.o.m. tar bort intorkade insekter. Tycker torkarna på min Ceed nu är de bästa jag haft på en bil. Då har jag haft minst 15 bilar före denna...
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic
Gamla bilar:
Gamla bilar: