Annons

Re: Dags för Kia! Hjälp och råd !

21
Kia Sportage 1,6 Komfortpaket 2012

Tror det kanske blir en sådan.. drar den mycket bensin när det är sådan liten motor? skulle gärna vilja ha lite info om någon har det övers.. :)

213900 - 14.000 Kampanjpaket
Defa Komfortsats Termini 1850 8200kr
Vinterhjul alu dubb 12.000
Rabatt 7.100

Totalt 213.000 Är det en bra deal?
Annons

Re: Dags för Kia! Hjälp och råd !

22
Såg att Sthlm edition 2012 säljs för 189000 nu. Gissar att de inte sålt så bra som de förväntat sig och att det är lite av köparens marknad.

Jag tror inte att du blir besviken, men det låter inte som en kanondeal... Jag köpte min 2.0 (184 hk) komfort, automat turbodiesel med 17" originalfälg, hakkapelitta7, 18" EX fälgar, bagagerumsmatta, galler bak, och takräcke för 285'. Mer pengar men intressant jämförelse. Fick dessutom 145' för min Cee'd SW i inbyte...
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.

Re: Dags för Kia! Hjälp och råd !

23
Oakie skrev:Såg att Sthlm edition 2012 säljs för 189000 nu. Gissar att de inte sålt så bra som de förväntat sig och att det är lite av köparens marknad.

Jag tror inte att du blir besviken, men det låter inte som en kanondeal... Jag köpte min 2.0 (184 hk) komfort, automat turbodiesel med 17" originalfälg, hakkapelitta7, 18" EX fälgar, bagagerumsmatta, galler bak, och takräcke för 285'. Mer pengar men intressant jämförelse. Fick dessutom 145' för min Cee'd SW i inbyte...

Kan du ge mig länk till Stockholm Edition? vad är igentligen skillnaden?

Re: Dags för Kia! Hjälp och råd !

24
Sthlm edition är en Sportage med svagaste bensinmotorn men med diverse trevliga saker. Klipp å klistrade vad reklamen säger:
ALUMINIUMFÄLGAR
LED-LJUS FRAM
XENONLJUS
MÖRKTONADE RUTOR
PARKERINGS-SENSORER BAK
FARTHÅLLARE
REGNSENSOR
BLUETOOTHANSLUTNING
KYLBART HANDSKFACK
ACC-KLIMATANLÄGGNING
KURVLJUS
AUT. AVBLÄNDADE INNERBACKSPEGEL
PANORAMASOLTAK
NAVIGATION

Så det är en hel del du får med på köpet men ff den svagaste motorn och 2wd. Passar dock bra i Sthlm när vägarna är plogade och fina (vilket är större delen av året :)
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.

Re: Dags för Kia! Hjälp och råd !

26
Oakie skrev:Sthlm edition är en Sportage med svagaste bensinmotorn men med diverse trevliga saker. Klipp å klistrade vad reklamen säger:
ALUMINIUMFÄLGAR
LED-LJUS FRAM
XENONLJUS
MÖRKTONADE RUTOR
PARKERINGS-SENSORER BAK
FARTHÅLLARE
REGNSENSOR
BLUETOOTHANSLUTNING
KYLBART HANDSKFACK
ACC-KLIMATANLÄGGNING
KURVLJUS
AUT. AVBLÄNDADE INNERBACKSPEGEL
PANORAMASOLTAK
NAVIGATION

Så det är en hel del du får med på köpet men ff den svagaste motorn och 2wd. Passar dock bra i Sthlm när vägarna är plogade och fina (vilket är större delen av året :)

Det är i stort sätt vad som ingår i vanliga komfortpaketet, det som är extra är sollucka och navigation med backkamera.
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Svart metallic.( såld privat)
Kia Sportage 1,7 crdi komfort 2013 dark gun metallic

Re: Dags för Kia! Hjälp och råd !

28
Strandberg74 skrev:Hej det finns två olika smaker av Sthlm edition:
Skinn, nav, sub
Eller
Soltak, nav sub

Jag valde den förstnämnda då jag inte vill använda vagnskadan (7500kr) för att bekosta stenskott på taket.
När får du bilen?
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Svart metallic.( såld privat)
Kia Sportage 1,7 crdi komfort 2013 dark gun metallic

Re: Dags för Kia! Hjälp och råd !

30
Strandberg74 skrev: Jag valde den förstnämnda då jag inte vill använda vagnskadan (7500kr) för att bekosta stenskott på taket.
Jag har klurat på om jag borde ha valt bil med glastak istället. Spontant känns det fel med glastak (om man rullar), men den infon om vagnskadeförsäkring var värdefull... Jag valde rätt :D
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"