Ok, min kommun saknar konsumentvägledning.
Vart bör jag vända att ta hjälp i denna situation ?
Annons
Re: "Blästerskador" på dörrar
12Har gjort en anmälan till ARN för ca 1-2 v sedan. Inget beslut taget från dom, men plötsligt i fredags så hade jag ett missat samtal från Wafab med ett röstmeddelande.
De hade diskuterat mitt ärende och jag var inte bortglömd, nu kommer de via goodwill ta på sig att lacka om de skadade panelerna.
Undrar vad som fick dom att plötsligt ändra sig utan vidare disskussioner mellan oss och arn har ju imte fattat beslut?
De hade diskuterat mitt ärende och jag var inte bortglömd, nu kommer de via goodwill ta på sig att lacka om de skadade panelerna.
Undrar vad som fick dom att plötsligt ändra sig utan vidare disskussioner mellan oss och arn har ju imte fattat beslut?
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
13Vet inte hur ARN arbetar men de kanske informerar den anmälda parten när de får in en anmälan och då kanske bilfirman fördrog att bjuda lite på godwill istället för att få dålig publicitet? De kanske dessutom bedömde chansen stor att ARN skulle ge dig rätt? Naturligtvis bara spekulationer.
Kia Niro PP2 2017
14Jag gör anmälan varpå arn kontaktar andra parten för att få information från dem, sen när båda parter sagt sitt och lagt fram sin dokumentation/"bevisning" så går de igenom allt och fattar sitt beslut.
15snik3r skrev:Är det någon här som har haft problem med blästerskador på framdörrarna och fått hjälp? Hade inne min bil för undersökning och fotografering och fick till svar att mina skador var för stora på dörrarna och att stänkskyddet bara är gjort för att täcka en liten bit på tröskeln. Det känns ju som om det är ett designfel från kia. Kommer att lägga in bilder när jag får dom från verkstaden.
Bilen ifråga är en ceed sw 2014 med strax över 1300 mil på mätaren.
Tog ut vår nya Kia Ceed SW Special Edidion II Diesel första juli 2015. Läste tråden om blästerskador och var tillbaka igår till verkstan och säljaren. Fick de större stänkskydden monterade direkt medans jag väntade utan kostnad.
Tack för ett gott bemötande och snabb hjälp Bilhallen i Sundsvall
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl
16sätt på stora stänkskydd problemet är löst,som kia fixat tll mej ,stå på dej,
17Den 10/8 lämnade jag in bilen, skulle få den åter fredag 14/8. ringde nyss och den var ej helt klar, komplettering och avputsning kvarstod, vad det innebär vet jag ej men imorgon förmiddag ska jag ned och hämta bilen iaf.
Får se resultatet då och jag hoppas det ser bra ut så jag kan fortsätta åka runt.
Ska även in till Dinitrol-center Karlstad, 7500kr för deras värsta rostskyddsbehandling vilket jag tror jag kommer kosta på bilen faktiskt för att slippa problem och jag H A T A R rost oavsett hur små fläckarna är. Eftersom vi i snitt alltid ägt våra bilar i 7 år tror jag en behandling är av nytta för oss i ett så långt lopp.
Får se resultatet då och jag hoppas det ser bra ut så jag kan fortsätta åka runt.
Ska även in till Dinitrol-center Karlstad, 7500kr för deras värsta rostskyddsbehandling vilket jag tror jag kommer kosta på bilen faktiskt för att slippa problem och jag H A T A R rost oavsett hur små fläckarna är. Eftersom vi i snitt alltid ägt våra bilar i 7 år tror jag en behandling är av nytta för oss i ett så långt lopp.
18Nyss hämtat hem bilen, jobbet är riktigt fint utfört och Wafab har tagit kostnaden samt gett mig gratis lånebil under tiden min var inne.
Även pratat med säljaren och jag är mycket nöjd som kund, ärendet hos ARN har jag bett ska läggas ned då saken är utredd och avslutad för min del.

Även pratat med säljaren och jag är mycket nöjd som kund, ärendet hos ARN har jag bett ska läggas ned då saken är utredd och avslutad för min del.