Annons
Annons

Re: Dragkrok+kjol bak?

2
Tjenna!
Jag har beställt en sportage med drag och jag kunde inte få bak kjolen enligt Kia! Jag valde till hasplåtarna och sidokjolarna, min ÅF tyckte det var lite skumt att det inte skulle funka, det är väll bara att modifiera lite! :D
Sätta kapen i hasplåten bak! Funderar på att beställa Till bak efteråt iaf och fixa dit den själv....

MVH
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

Dragkrok+kjol bak?

4
Konstiga med min beställning är att här Västerås gick det bra med fast krok och kjol bak.
Lämnade in en fråga om det idag och de ska höra av sig imorgon om det verkligen inte går.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

6
Fan va skumt rickard80.. :problem:

Hur som hellst så går det säkert att modda dit den i efterhand! Hoppas jag! För jag vill ha den!

Bra Alien!! :clap: Ska bli intressant och följa! Jag beställer min ganska direkt också så får vi se hur det går!!

Mvh
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

7
Snackade precis med en på KIA Sverige om lite grejer bla just detta med hasplåt och dragkrok. Enligt honom var det inga problem med hasplåt och dragkrok då hasplåten bygger på så pass lite att det inte skulle vara några problem.

Det var inte heller några problem med garantierna om du monterar själv då allt är plast. Se bara till att du får den på rätt ställe innan du borrar hålen för att fästa de 4-5 nitarna på undersidan. Jag kommer troligen montera med skruv och mutter för jag gillar att ha möjligheten att ta av saker från bilen om det skulle behövas. Får se hur det blir. KIA-snubben sa också att hasplåten fästs med någon massa i överkant ovanpå "läppen" som eventuellt kan släppa. Antingen sätter du dit nitar i ovankant också eller så får man fixa en bättre fästmassa än vad som finns original. Vet dock inte om det är något problem och om det blir kan man kanske förbättra det i efterhand OM det börjar släppa.

EDIT: Kanske dags att dra igång ett gruppköp och få ner priset på plåtar och frakt? Jag är van att rodda sånt här efter många år i Imprezaklubben så om andra är intresserade är det bara att höra av sig.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

10
Hej,

Undrar om någon av er monterat dit hasplåten bak ännu?
Har ett avtagbart drag Thule, så där misstänker jag att man
får skära ut ett hål för dragfästet för att få dit plåten.
Någon av er som har bilder o gjort detta, funderar nämligen
på att köpa plåtarna.