Annons

Inget ljud bak.

1
Jag har upptäckt att när jag lyssnar på FMradio så låter det endast i framhögtalarna. Men CD, USB, blåtand och AMradio låter både fram och bak. Ska det vara på detta viset? Nån annan som råkat ut för samma sak?
Kia Cee'd SW 1.6 crdi 2011. Piston Grey.
Annons

Re: Inget ljud bak.

2
Nej..så ska det verkligen inte va.
Du har 3 års garanti på radion så det är bara att köra till någon
Kiaverkstad och få radion fixad...eller troligare utbytt.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

4
Har du Kias blåtand? Välkommen i sånt fall till Kias Blåtandsh-lvete. Sämre finns inte.

De byter radioenheter på löpande band, uppdaterar mjukvaran till radion. Men koreanerna verkar inte kunna fixa denna enkla grej.

Men om du drar stora pluggen i bilen och sätter tillbaks den, så kommer ljudet tillbaka. Tyvärr har luckan till säkringarna börjat glappa på min bil, så många gånger har jag fått göra ctrl-alt-delete.
BMW 520d (2013)
Kia Pro_ceed 1.6 CRDi (2010)

5
Norraskåne64 skrev:Råkade ut för exakt samma sak i sommras! Drog ut säkringen för radion och satte in den igen!
Sen har allt funkat perfekt för då återställer du den! :)
Provade att dra ur säkringen och nu är det som det ska igen :) Får hoppas att det inte händer igen.
Doktornkankomma skrev:Har du Kias blåtand? Välkommen i sånt fall till Kias Blåtandsh-lvete. Sämre finns inte.
Jag har inte haft några problem med blåtanden tillsammans med min htc ännu......
Kia Cee'd SW 1.6 crdi 2011. Piston Grey.

9
Jag har haft detta problem med att bakhögtalarna DÖR. jag har varit inne på KIA verkstad 5-6ggr, fått stereon utbytt mot en ny med bluetooth - allt frid och fröjd?
NEJ :twisted: Efter 2-3 veckor med nya stereon är det SAMMA problem.
Det finns en enkel lösning - lyft plusspolen på batteriet 30-60 sek så kommer det tillbaka, men det tänker jag INTE acceptera utan på en NY bil SKALL detta fungera - hittas ingen lösning får de ta tillbaka bilen eller KO kopplas in i fallet.
Jag köpte en ny KIA för att slippa problem - nu har de hållt på med detta fel i ca: 8-10 månader och ingen skillnad.
Dax att de tar tillbaka den eller?????