Annons
Annons

Re: Råd inför leverans av Ceed Premium SW CRDI

2
Inkörningen har jag för mig var max 3000 rpm de första 100 milen och inte dra släp förrän efter 200 mil. Att hämta ny bil var lite av ett antiklimax för min del - kändes inte så märkvärdigt som jag trodde att det skulle göra... :oops:

Grattis till ett bra val förresten! :thumbup:
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Business ECODynamics, Piston Grey, 128 hk

Re: Råd inför leverans av Ceed Premium SW CRDI

4
ceedpremium skrev:Beställde en Ceed Premium SW CRDI i helgen som levereras inom någon vecka :)
Jag har aldrig hämtat ut en ny bil förut så undrar om någon vill dela med sig om tips på saker att kontrollera vid leverans samt vad man ska tänka på i början, tänker på inkörning etc.
Sannolikheten att det inte sitter de "nya" stänkskydden fram är nog obefintlig, men kolla det. Torkarbladet på bakrutan har väldigt ofta varit trasigt, kolla det. Kolla om "din" säljare har något kampanjpris på service, vissa Hedins hade det för ett tag sedan.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Råd inför leverans av Ceed Premium SW CRDI

5
Ronnie skrev:
ceedpremium skrev:Beställde en Ceed Premium SW CRDI i helgen som levereras inom någon vecka :)
Jag har aldrig hämtat ut en ny bil förut så undrar om någon vill dela med sig om tips på saker att kontrollera vid leverans samt vad man ska tänka på i början, tänker på inkörning etc.
Sannolikheten att det inte sitter de "nya" stänkskydden fram är nog obefintlig, men kolla det. Torkarbladet på bakrutan har väldigt ofta varit trasigt, kolla det. Kolla om "din" säljare har något kampanjpris på service, vissa Hedins hade det för ett tag sedan.
Tack, men hur ser jag att det är de nya stänkskydden?
Serviceavtal redan inköpt, 5000 kr för 3år/9000 mil :)
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Premium Edition ECODynamics 128hk Piston Grey
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"