Annons

Re: Fortsatt grusblästring...

51
Falken skrev:Hej Alla Glada
Har Kia get ut några rekommendationer om att byta ut stänkskydden. Jag har en 08 som jag servat 2-4-6000 tusen mila service utan att något byte skett.
mvh
Bempa
Japp läs igenom lite olika trådar angående grusblästring / stänkskydd så kommer du märka att de
sätter på nya stänkskydd, något större variant, man ser främst att de är längre ner mot backen.
Har det t.om blivit blästring på din bil, skall Kia stå för detta enligt tidigare reklamationer.
Så tvätta ordentligt din bil, och kolla efter blästring runt på bilen.

Tyvärr verkar det så att många verkstader "inte vet om detta" eller bara rättare sagt, skiter i det, vilket
är mkt tragiskt, så slå din verkstad rejält på nosen.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
Annons

54
Robin_79 skrev:Har exakt samma problem med min Kia Sportage 2,0 CRDI AWD -11 den har i skrivande stund rullat 650 lugna asfaltsmil. Kör jag mot förmodan på grus eller liknande så är jag nördigt försiktig. Har pratat med ÅF men dom vill inte veta av mig och menar att det är jag som orsakat problemet. Har pratat med konsumentombudsmannen och ARN så än är det inte slut på denna historia vill jag lova. Kommer strida tills död dagar. Min bil är dark gun grey metallic
Hej

hur har det gått.

Jag har samma problem som resterande här men fick avslag först av verkstaden sedan av kia. för att jag ej hade orginal fäljar på . Dock hade jag dessa skador innan jag byte fälj med.

Funderar på att anmäla detta till konsumentombudsmannen .

56
Tror nog att verkstäderna vill hjälpa till men de får för lite betalt/tid från Kia centralt . Tex de ska byta/fixa en detalj och de får betalt för ca 0,45h men jobbet tar 3,0h . Jag tycker inte att hela skulden ligger på verkstaden utan på Kia centralt som räknar helt åt helvete fel .
Kia ceed sw crdi -09b

60
Ville bara uppdatera min trådstart lite.

Har idag fått tillbaka bilen efter lackering. När bollen väl var i rullning var det inga problem alls.

Var på verkstaden för ca 1 månad sedan och fick den fotograferad. Någon vecka efter ringde verkstaden och sa att det var godkänt av KIA. Bokade tid. Ungefär en vecka innan besöket tvättade jag bilen och upptäckte blästring även på framdörrarna, mailade verkstaden om detta.

Jag lämnade bilen i måndags, fick en liten röd KIA Picanto som lånebil. Idag var den klar och fick be en ledig kollega att hämta den hos verkstaden 6 mil bort.

Vad jag kan se så ser bilen otroligt bra ut. Bra lyster i lacken och inga noterbara färgskillnader, en liten lagad parkeringsbula på ena bakskärmen syns inte längre. Enda jag kan anmärka på är lite klarlacksspill på ena framrutan. Tips på borttagningsmetod mottages tacksamt ;)

Skoglunds Bilservice i Falköping är verkstaden och vill verkligen berömma dem för exemplariskt bemötande och servicekänsla!
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]