Är mycket nöjd med min bil än så länge. Automatiska dörrlåsen är som nämnts tidigare ett I-landproblem som inte påverkar mitt intryck av bilen överlag.
Sen får var och en bestämma hur man bedömer allvarlighetsgraden och sannolikheten för att problemet skall inträffa. Någon tillförlitlig data över antal inträffade inlåsningar förutom de två dokumenterade av AF och TV verkar inte finnas (officiellt iallafall). Man får försöka bilda sig en egen uppfattning, och agera därefter.
Annons
Re: Automatisk dörrlås, hur smart är det?
42Vore kul om du - i en ny tråd - återkommer med dina intryck från provkörningen eftersom du verkar ha en lagom kritisk och balanserad syn på bilval. Själv har jag redan betalat handpenning så mitt val är klart ändå, men det kan finnas andra som har nytta av ditt omdöme.PendlarPelle skrev:Jodå, det blir nog en Kia för mig. Ska bli kul att testa, en SW-diesel i så fall.
43OK sorry, det var inte meningen att komma in von oben och skriva alla på näsan, eller nåt. Jag ska självklart inte ta på mig att vara överrock åt alla andra eller bestämma vad som är lämpligt att diskutera. Jag tyckte bara att när dörrlås-diskussionen var inne på fjärde sidan och med ett snudd på upprört tonläge, så hade proportionerna gått förlorade och jag tänkte att några debattörer kanske skulle hålla med om jag påpekade det...Kasch skrev:Vore kul om du - i en ny tråd - återkommer med dina intryck från provkörningen eftersom du verkar ha en lagom kritisk och balanserad syn på bilval. Själv har jag redan betalat handpenning så mitt val är klart ändå, men det kan finnas andra som har nytta av ditt omdöme.PendlarPelle skrev:Jodå, det blir nog en Kia för mig. Ska bli kul att testa, en SW-diesel i så fall.
Cee'd 1,6 CRDI SW '10
44*pust*. nu har jag fått funktionen bortkopplad...
.
Bra ide starta den tråd om intryck av bilen!
Typ:
Cee´d facelift 10a, världen bästa bil!?
Bra ide starta den tråd om intryck av bilen!
Typ:
Cee´d facelift 10a, världen bästa bil!?
Cee´d Crdi SW-10a
45Nu förstår jag inte riktigt?PendlarPelle skrev:OK sorry, det var inte meningen att komma in von oben och skriva alla på näsan, eller nåt. Jag ska självklart inte ta på mig att vara överrock åt alla andra eller bestämma vad som är lämpligt att diskutera.
----------------------------------------------
Kia Ceed SW CRDi 1.6 (komfort), 2010
Kia Sportage 2.0 4WD EX, 2008
Kia Ceed SW CRDi 1.6 (komfort), 2010
Kia Sportage 2.0 4WD EX, 2008
46OK. Då fattar jag. Jag uppfattade dig nog som ironisk/sarkastisk över att jag kom med pekpinnar i er diskussion. Jag kommer självklart att bidra konstruktivt med mina intryck av bilen (sw-dieseln). Jag har förstås provkört den för några veckor sedan, och sen varit ett par vändor i bilaffären och kikat, klämt osv. Och även fått in hustru och barn i den, och därefter lagt en beställning.
Och för att återknyta till topic, så har jag begärt att få det automatiska dörrlåset urkopplat. Och så kommer att ske kostnadsfritt
Och för att återknyta till topic, så har jag begärt att få det automatiska dörrlåset urkopplat. Och så kommer att ske kostnadsfritt
Cee'd 1,6 CRDI SW '10
47Var inne på verkstan igår och kopplade ur det automatiska dörrlåset. Var gjort på 2 minuter utan kostnad, snyggt jobbat av verkstan.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT
48Drar upp denna tråden igen! Vart inne om på Kia verkstan i Hässleholm för ett bra tag sedan när dem bytte stänkskydden och snacka med dem då om att koppla bort detta "autolåset" då bilen gick i baklås med nyckeln i och bilen igång i vintras, och dem ville ha x-antal hundra för det kommer inte ihåg exakt, och det ville inte jag betala för!! Sedan efter att snackat med en kollega uppe i Växjö som har en Sorento där samma sak hänt och han fick det bortkopplat gratis börjar man ju fundera igen
. Så min tanke nu går till Morgan som har god kontakt med Kia att gärna höra med dem hur dom ställer sig till det här med låset och dess urkoppling om man ska betala eller ej? Skulle Kapten vilja detta? 
Volvo V60 R-Design D5 ICE White
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
49Tjena.
Jag kollar upp detta under dagen Marcus;) återkommer med besked snarast.
Ohhojjj //Kaptenen;)
Jag kollar upp detta under dagen Marcus;) återkommer med besked snarast.
Ohhojjj //Kaptenen;)
Marcus_Turbo skrev:Drar upp denna tråden igen! Vart inne om på Kia verkstan i Hässleholm för ett bra tag sedan när dem bytte stänkskydden och snacka med dem då om att koppla bort detta "autolåset" då bilen gick i baklås med nyckeln i och bilen igång i vintras, och dem ville ha x-antal hundra för det kommer inte ihåg exakt, och det ville inte jag betala för!! Sedan efter att snackat med en kollega uppe i Växjö som har en Sorento där samma sak hänt och han fick det bortkopplat gratis börjar man ju fundera igen. Så min tanke nu går till Morgan som har god kontakt med Kia att gärna höra med dem hur dom ställer sig till det här med låset och dess urkoppling om man ska betala eller ej? Skulle Kapten vilja detta?
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
50Detta är svaret jag fick
"Det är brukligt att verkstaden gör detta utan kostnad. Vanligast är att återförsäljaren frågar kunden vid leverans om det ska vara i- eller urkopplat"
Mvh Morgan_
"Det är brukligt att verkstaden gör detta utan kostnad. Vanligast är att återförsäljaren frågar kunden vid leverans om det ska vara i- eller urkopplat"
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White