Annons

Bra pris?:)

1
Idag beställt en Sportage 2.0 CRDi AWD Aut med komfort paket.
La även till.
18" lättmetallfälgarna(original)
Navigationssystem
16" dubbade vinterdäck(original)
Skinnklädsel
Fick ett pris på 309 000:- fabriksny 2012 som kommer vara färdig omkring 3-4 månader.

Blir i casa white.:)
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.
Annons

Re: Bra pris?:)

2
Ja det verkar ju gett en rabatt på ca 5% plus vinterdäck när jag kollar i konfiguratorn! :)

Var det svårt att förhandla? Jag provade i helgen och frågade efter prisförslag men de verkade inte kunna göra så mycket på priset på en nästan maxutrustad 2.0 bensinare med automat. Dieseln kanske går att pruta mer på?
Kollar man enbart konfiguratorn så lönar det sig absolut inte med diesel för mig eftersom priset skiljer ca 40 000kr!

3
Jag fick till 2 olika bilfirmor och lät dem bjuda över varandra.:)
Orsaken jag tog stora diesel motorn var för automat, AWD och turbon.

Tror man kan pruta mer om bilen är dyrare också.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

4
rickard80 skrev:Idag beställt en Sportage 2.0 CRDi AWD Aut med komfort paket.
La även till.
18" lättmetallfälgarna(original)
Navigationssystem
16" dubbade vinterdäck(original)
Skinnklädsel
Fick ett pris på 309 000:- fabriksny 2012 som kommer vara färdig omkring 3-4 månader.

Blir i casa white.:)
Cassa White borde egentligen heta Arctic White, vilket den också gör i Nordamerika. Den ser vit ut så länge det inte är snö ute.....när snön kommer ser man att den egentligen är svagt ljusblå
........................................................
Sportage EX CDRi 2,0, man, Cassa White, läder, panoramatak, komfortpaket, SAT-nav.

5
Inte samma vita lack.
På USA forumet är dem ju avundsjuka på Europas vita lack.

6
rickard80 skrev:Inte samma vita lack.
På USA forumet är dem ju avundsjuka på Europas vita lack.
Bild
Så här såg min Cassa White ut i vintras, och alla icke färgblinda höll med om att den var svagt ljusblå i tonen.
Sportage EX CDRi 2,0, man, Cassa White, läder, panoramatak, komfortpaket, SAT-nav.

7
Okej ja det vore ju jätte jobbigt om man inte tycker om blått..
Men kanske du kan få byta in din mot en 2012?

8
rickard80 skrev:Okej ja det vore ju jätte jobbigt om man inte tycker om blått..
Men kanske du kan få byta in din mot en 2012?
Jag ville bara upplysa om att Cassa White drar åt ljusblått...inget annat, och helt utan värderingar. Ledsen om du missförstod mina intentioner.

9
Såg att du valde bilen med soltak.
Är du nöjd med den?
Orsaken jag inte valde det är för att jag läst om hur mycket högre ljudnivån blir i kupén och att vind kommer in vid högre hastigheter.
Nåt du tänkt på?

10
rickard80 skrev:Såg att du valde bilen med soltak.
Är du nöjd med den?
Orsaken jag inte valde det är för att jag läst om hur mycket högre ljudnivån blir i kupén och att vind kommer in vid högre hastigheter.
Nåt du tänkt på?
Ljudnivån i kupén blir under vissa omständigheter högre, speciellt beroende på hastighet och vindförhållanden. Vindbruset i hastigheter under 100 knyck stör mig sällan. På motorväg händer det dock ganska ofta att jag drar för den manuella främre takjalusien, och då minskar bruset betydligt. Tycker dock att frihetskänslan och upplevelsen med att i lägre hastigheter kunna öppna taket när solen gassar uppväger extrajobbet, och sällan drar jag för den bakre jalusien....det mesta vindbruset kommer från främre delen av taket och takrailsen.

Jag hade själv inte valt annorlunda vid ett nyköp...men visst är det så att denna extrautrustnings positiva sidor upplevs starkast från baksätet :P