Hej!
Kul med ett KIA-forum!
Beställde en vit Sportage 1.6 -12 i förra veckan.
Tillval:
Komfort
Komfort+
Sidesteps
Hasplåt fram
Hasplåt bak
Panoramatak
Tror jag fick ett schysst pris: 227 000kr
Försäljaren sa att leveranstiden är 3mån....hoppas det stämmer...
Är det någon som vet vad servicarna kostar?
Det finns väl bara en liten, samt stor service?
Och hur noga är de med garantin, måste det gå max 1 år eller 1000mil högst mellan dem?
Tacksam för respons!
Annons
Re: Service, stor och liten?
2Låter som ett väldigt bra pris.
Serviceintervallen är väl som med Ceed 3000 mil eller 1 gång per år (vilket som inträffar först). Servicen måste skötas för att garantin ska gälla. Har för mig att vår säljare sa att man har diff på 10% på tid och mil. Nya perioden räknas sen från servicedagen.
Serviceintervallen är väl som med Ceed 3000 mil eller 1 gång per år (vilket som inträffar först). Servicen måste skötas för att garantin ska gälla. Har för mig att vår säljare sa att man har diff på 10% på tid och mil. Nya perioden räknas sen från servicedagen.
3Angående serviceintervallen på Sportage, beror det på om det är bensin eller diesel.Akay skrev:Låter som ett väldigt bra pris.
Bensin = 1500 mil / 1 år.
Diesel = 3000 mil / 2 år.
Ceeden är annorlunda.
Bensin = 2000 mil / 1 år
Diesel = 3000 mil / 1 år
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
4Hur ser kostnaden ut då?
Varierar säkert från verkstad till verkstad...
Varierar säkert från verkstad till verkstad...
5Jag kör en bensinare och i bin servicebok står det 3000mil / 1år. Har även dubbelkollat detta med återförsäljaren.toni skrev:Angående serviceintervallen på Sportage, beror det på om det är bensin eller diesel.Akay skrev:Låter som ett väldigt bra pris.
Ceeden är annorlunda.
Bensin = 2000 mil / 1 år
Diesel = 3000 mil / 1 år
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011
6Detta var skumt! har själv dubbelkollat nu på Kias hemsida, och där står samma uppgifterJohanKarlsson skrev:Jag kör en bensinare och i bin servicebok står det 3000mil / 1år. Har även dubbelkollat detta med återförsäljaren.toni skrev:Angående serviceintervallen på Sportage, beror det på om det är bensin eller diesel.Akay skrev:Låter som ett väldigt bra pris.
Ceeden är annorlunda.
Bensin = 2000 mil / 1 år
Diesel = 3000 mil / 1 år
jag har uppgett här, hmm... jag är ganska säker jag var nykter då iaf
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
7Hehe, ja men det stämmer att det står så. Står så i serviceboken på ett ställe med. Där bilhandlaren fyller i serviceintervallen står det dock 3000/1år i min. Blev förvirrad och ringde och de ska ha fått direktioner om att det är 3000/1år som gäller.toni skrev:
Detta var skumt! har själv dubbelkollat nu på Kias hemsida, och där står samma uppgifter
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
8sportagen ska in på första service efter 1500 mil /1 år och man kan max överstiga med 3 månader( lite osäker) eller 200 mil sen när nästa vid 3000 mil har jag för mig det står i serviceboken .
9på nya sportage CRDI (2012) är det 2 år 3000 mil som gäller, men man måste ändå in med bilen varje år för den årliga rostkontrollen...
Kia Sportage -12 184Hk
10Det är nog serviceteknikern som fyllt i fel av misstag. Det skall vara 1500 mil/ 1år på alla Bensin Sportage!JohanKarlsson skrev:Hehe, ja men det stämmer att det står så. Står så i serviceboken på ett ställe med. Där bilhandlaren fyller i serviceintervallen står det dock 3000/1år i min. Blev förvirrad och ringde och de ska ha fått direktioner om att det är 3000/1år som gäller.toni skrev:
Detta var skumt! har själv dubbelkollat nu på Kias hemsida, och där står samma uppgifter
Du får överträda dessa gränser med 200 mil eller 2 Månader utan att riskera garantierna på 7år. (Det står också i serviceboken!)
Kia Sportage AWD SVART!!!!