Annons

Service, stor och liten?

1
Hej!

Kul med ett KIA-forum!

Beställde en vit Sportage 1.6 -12 i förra veckan.
Tillval:
Komfort
Komfort+
Sidesteps
Hasplåt fram
Hasplåt bak
Panoramatak

Tror jag fick ett schysst pris: 227 000kr
Försäljaren sa att leveranstiden är 3mån....hoppas det stämmer...

Är det någon som vet vad servicarna kostar?
Det finns väl bara en liten, samt stor service?
Och hur noga är de med garantin, måste det gå max 1 år eller 1000mil högst mellan dem?

Tacksam för respons!
Annons

Re: Service, stor och liten?

2
Låter som ett väldigt bra pris.

Serviceintervallen är väl som med Ceed 3000 mil eller 1 gång per år (vilket som inträffar först). Servicen måste skötas för att garantin ska gälla. Har för mig att vår säljare sa att man har diff på 10% på tid och mil. Nya perioden räknas sen från servicedagen.

3
Akay skrev:Låter som ett väldigt bra pris.

Serviceintervallen är väl som med Ceed 3000 mil eller 1 gång per år (vilket som inträffar först). Servicen måste skötas för att garantin ska gälla. Har för mig att vår säljare sa att man har diff på 10% på tid och mil. Nya perioden räknas sen från servicedagen.
Angående serviceintervallen på Sportage, beror det på om det är bensin eller diesel.
Bensin = 1500 mil / 1 år.
Diesel = 3000 mil / 2 år.

Ceeden är annorlunda.

Bensin = 2000 mil / 1 år
Diesel = 3000 mil / 1 år
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

5
toni skrev:

Angående serviceintervallen på Sportage, beror det på om det är bensin eller diesel.

Ceeden är annorlunda.

Bensin = 2000 mil / 1 år
Diesel = 3000 mil / 1 år
Jag kör en bensinare och i bin servicebok står det 3000mil / 1år. Har även dubbelkollat detta med återförsäljaren.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

6
JohanKarlsson skrev:
toni skrev:

Ceeden är annorlunda.

Bensin = 2000 mil / 1 år
Diesel = 3000 mil / 1 år
Jag kör en bensinare och i bin servicebok står det 3000mil / 1år. Har även dubbelkollat detta med återförsäljaren.
Detta var skumt! har själv dubbelkollat nu på Kias hemsida, och där står samma uppgifter
jag har uppgett här, hmm... jag är ganska säker jag var nykter då iaf :)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

7
toni skrev:
Detta var skumt! har själv dubbelkollat nu på Kias hemsida, och där står samma uppgifter
Hehe, ja men det stämmer att det står så. Står så i serviceboken på ett ställe med. Där bilhandlaren fyller i serviceintervallen står det dock 3000/1år i min. Blev förvirrad och ringde och de ska ha fått direktioner om att det är 3000/1år som gäller.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

10
JohanKarlsson skrev:
toni skrev:
Hehe, ja men det stämmer att det står så. Står så i serviceboken på ett ställe med. Där bilhandlaren fyller i serviceintervallen står det dock 3000/1år i min. Blev förvirrad och ringde och de ska ha fått direktioner om att det är 3000/1år som gäller.
Det är nog serviceteknikern som fyllt i fel av misstag. Det skall vara 1500 mil/ 1år på alla Bensin Sportage!
Du får överträda dessa gränser med 200 mil eller 2 Månader utan att riskera garantierna på 7år. (Det står också i serviceboken!)
Kia Sportage AWD SVART!!!!