Yargh,
Min dementa granne har använt vår nya bil som sarg när han parkerade. Två feta streck från stötfångaren (som jag polerade bort) och en lång buckla på bakdörren. Första alternativet nu är försäkringsärende, men då måste jag lämna in en polisanmälan och så illa tycker jag inte om grannen även om han är en idiot. Dessutom kan jag inte bevisa att det är han ändå (fast han försökt gnugga bort repan när jag inte var där). Eller rättare sagt, jag kan inte motbevisa att repan inte hänt på annan plats.
Mitt andra alternativ är att smacka på dörrlister som ändå skulle sitta där repan är. Själva repan har inte gått ner till plåten otroligt nog (tjock färg på dörrarna?)
Någon som har pris på listerna, och är det enkelt att göra själv?
/Peter
Annons
Re: Dörrlister
2Fyfan vilken idiot, hade jag varit du hade jag gått till personen ifråga och
frågat ut honom rejält, har du tur så kanske han tar sitt förnuft till fånga och
erkänner..
Hoppas det löser sig annars med listerna, låter som en väldigt bra idé annars!
Ursäkta för lite OT.
frågat ut honom rejält, har du tur så kanske han tar sitt förnuft till fånga och
erkänner..
Hoppas det löser sig annars med listerna, låter som en väldigt bra idé annars!
Ursäkta för lite OT.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
3Jag har lister på! Ca 4000-4500 lackat och klart med mont
Finns bild
Persoligen tycker jag bilen blir coolare med dem på
Finns bild
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5
4Helt ok pris. Kan även tänka mig svarta. Men måste fan kolla med verkstaden så inte "vecket" i plåten ställer till det med montering. Har lämnat artig lapp på grannens bil som sig bör. Han försökte ju faktiskt gnugga bort repan. Det var ju vänligt.
frazze skrev:Jag har lister på! Ca 4000-4500 lackat och klart med mont
Finns bild
5Ja grannen får ju ta det på sin försäkring helt klart!!
Det kan nog vara fräckt att lacka dem gråa som takrailsen tror jag
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5
6Jag hade personligen tagit det i samma färg som bilen, i detta verket vita, menfrazze skrev:Ja grannen får ju ta det på sin försäkring helt klart!!
smaken är som baken
7Klart du ska ge dig på grannen, dylik idioti skall bestraffas!Peter skrev:Yargh,
Min dementa granne har använt vår nya bil som sarg när han parkerade. Två feta streck från stötfångaren (som jag polerade bort) och en lång buckla på bakdörren. Första alternativet nu är försäkringsärende, men då måste jag lämna in en polisanmälan och så illa tycker jag inte om grannen även om han är en idiot. Dessutom kan jag inte bevisa att det är han ändå (fast han försökt gnugga bort repan när jag inte var där). Eller rättare sagt, jag kan inte motbevisa att repan inte hänt på annan plats.
Mitt andra alternativ är att smacka på dörrlister som ändå skulle sitta där repan är. Själva repan har inte gått ner till plåten otroligt nog (tjock färg på dörrarna?)
/Peter
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
8Jag hoppas att han i alla fall hör av sig. Tycker det är jävligt ignorant av honom att bara ignorera det.
Peter
Peter
Grief skrev:Klart du ska ge dig på grannen, dylik idioti skall bestraffas!Peter skrev:Yargh,
/Peter
9Grannen ringde, sade sig inte veta hur det skulle ha kunnat gå till men tog på sig skulden och ska kontakta sitt försäkringsbolag. Skönt, men ändå jobbigt att bli av med bilen igen.
Plus all tid det tar att åka till Barkarby och ta sig hem igen x 3. Ska dit och visa upp skadan idag tänkte jag.
Men men… antar att jag inte behöver vara rädd för parkeringsskada resten av tiden jag står där.
Plus all tid det tar att åka till Barkarby och ta sig hem igen x 3. Ska dit och visa upp skadan idag tänkte jag.
Men men… antar att jag inte behöver vara rädd för parkeringsskada resten av tiden jag står där.
10Vad härligt att det verkar lösa sig för dig, det finns allt hopp kvar om människan ibland