Annons

Ursäkta röran.

1
Ombyggnad pågår...
Temat som används på forumet heter we_universal.
Allt som är integrerat på forumet som Facebook (gilla knappen), chatten, Galleri mm är även dessa beroende av we_universal.

Vad som måste göras för att kunna uppdatera temat är att alla dessa sk "moddar" måste installeras på nytt med nya koder för att dem ska kunna fungera med nya temat. Hade jag kunnat göra jobbet i bakgrunden så ni andra besökare inte hade märkt av det så hade jag verkligen gjort det.
Ibland poppar det upp sql fel och andra gånger kan det bara vara någon error text när man ska besöka forumet.

Jag ber er ha överseende med detta.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Annons

Re: Ursäkta röran.

2
Hejsan allesammans.
Jag har nu hittat en person som jag kommer låta fixa alla uppdateringar vad gäller moddar, tema etc etc,
Detta kommer som det ser ut nu att ske under kommande vecka.
Så forumet kan komma att vara lite instabilt under tiden. Men sedan så hoppas jag att allt är uppdaterat och klart och man sedan bara kan "glida runt" på forumet utan några som helst missöden =)

Mvh Morgan_

3
Hurrah! Men du har verkligen blivit fena på allt också Morgan!
_Morgan_ skrev:Hejsan allesammans.
Jag har nu hittat en person som jag kommer låta fixa alla uppdateringar vad gäller moddar, tema etc etc,
Detta kommer som det ser ut nu att ske under kommande vecka.
Så forumet kan komma att vara lite instabilt under tiden. Men sedan så hoppas jag att allt är uppdaterat och klart och man sedan bara kan "glida runt" på forumet utan några som helst missöden =)

Mvh Morgan_
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

4
Peter skrev:Hurrah! Men du har verkligen blivit fena på allt också Morgan!
Ja det ska bli spännande när allt är klart faktiskt.
Då temat är så föråldrat så får man problem med nya moddar. Dem kräver i princip den senaste versionen av tema samt tillhörande bitar ;)

Jag tackar för dem orden Peter.
Det har varit otroligt lärorikt det är.
Men att det skulle ta så pass mycket privat tid som det faktiskt gör var jag kanske inte beredd på.
Här har vi bla en av anledningarna till att jag nu tagit till hjälp för att få rätt på alltihop =)

Mvh Morgan_

5
Ber alla om en liten tjänst =)
Hittar ni buggar eller liknande så får ni mer än gärna återkomma med detta till mig.
Vad jag vet själv så ser forumet lite konstigt ut i Internet explorer för tillfället.
Är lätt att missa saker när man sitter själv och försöker hitta ev buggar.

Vill återigen tacka er alla för att ni har tålamod under ombyggnaden=)
Snart mina vänner snart är det färdigt =)

Mvh Morgan

6
Liten uppdatering.
Det mesta av allt är nu klart.
Det som skett den senaste tiden är

• Massvis med "skräp" kod i filerna är rensad ur systemet.
• Moddar som inte användes är borta.
•Tema filer som inte används är även dem raderade.
•Temat är uppdaterat till senaste versionen.
• Facebook "gilla" knappen
• Image resize (Förminskar/Förstorar automatiskt bilder i inlägg)
• Flertalet moddar uppdaterade till senaste versioner
• Galleriet

Även fixat en extra åtgärd mot spambottar så vi inte ska få en massa sådant skräp på forumet ;)

Mvh Morgan_

9
Marcus_Turbo skrev:fint Morgan, du ar duktig ;). Sjalv sitter man nere pa Kreta och svettas :P :wave:
Kreta? Själv sticker jag till Alanya på söndag. Ska visst vara runt 35-40 grader där. Hoppas AC:n funkar i rum och hyrbil.

SKÅL! :crazy:
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

10
Ronnie skrev:
Marcus_Turbo skrev:fint Morgan, du ar duktig ;). Sjalv sitter man nere pa Kreta och svettas :P :wave:
Kreta? Själv sticker jag till Alanya på söndag. Ska visst vara runt 35-40 grader där. Hoppas AC:n funkar i rum och hyrbil.

SKÅL! :crazy:

Japp Kreta blev det, har snart varit har i 1 vecka sa har 1 kvar ;). later ju harligt Ronnie, ja det ar inte kallare har inte ;) varmt som fasen om dagarna!! Tur att man har ac sa det blir svalt framat natten :). Hur manga dagar ska du ha bil da? Vi har haft 3 dagar, kor som galningar har nere, men nar man kor lastbil hemma sa ar man ratt van vid folk som gor konstigheter :P!

Skal pa er 8-)
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)