Jag var pa vag att kopa en Nissan Qashqai, men det blev en Pro Ceed istallet. 20-30000 billigare for en bil med 5000 mil mindre pa mataren, lagre forbrukning och snyggare kaross
Va inne på golf plus men den jag kollade på va ett vrak! Sen så stod det mellan 9-3, v50 och så råkade ceeden dyka upp! Ville helst haft 9-3:an men den va för liten för oss samma sak med v50.
Provade
- Golf 122hk med DSG - perfekt men för dyr då inga begagnade/demo fanns av senaste facelift..
- Octavia med 105hk och DSG - INGEN borde kombinera 105hk med DSG. Den kommer ju aldrig iväg från stillastående - och så bullrade den mer än Kian.
- Diesel Cee'd med automat - trevlig men för dyr i bilskatt!
Det blev till slut en lätt begagnad (bilhandlarbil) Cee'd 1,6 5d komfort med Automatlåda. Förutom växelspakens spår är övriga reglage nästan som i min gamla BMW från -97 som fortfarande får hänga med parallellt.
/Tobbe
Jag var helt inställd på en Kia Ceed SW Komfort -11 Ny tills igår. Har nog läst varenda tråd i forumet. Var och provade en ceed och det första jag gjorde var att jag skar mig på dörrfolien. "jaja man får vad man betalar för, tänkte jag" Och det enda som fick plats i sittdynan var min bakdel, inget stöd för mina ben.
Körde inom en Opelhandlare igår för att testa den nya Astra Sports Tourer 1,7Cdti m komfortpaket (samma utrustningsgrad som Ceed med komfortpkt) Natt o dag. Inget smäck nära den bilen hellackade dörrar mm. Och jag måste säga att jag är glad att jag provade den. Gjorde affär för 10k mer än en Ceed skulle kostat mig med rabatter.
Så nu hatar ni alla mig men jag valde bort Kia trots att jag lusläst forumet i över en månad här.