Annons
Annons

Re: Fortsatt grusblästring...

42
Kanske lite fel tråd att lägga det här i men var inne på min återförsäljare där och hämtade bilen efter en lite reparation tog då upp det med verkstads killen då det verkar som min Soul lider av samma problem som ni har med grusblästring. Han tog då kort på det och skulle höra med kia om det. Så förhoppningsvis blir det fixat på Soul med. Var inne i hallen och tittade på en vit -09 och samma problem där om inte värre. Så det är fler modeller som är drabbade förutom Ceed =(
Back in a Kia Rio 1,25 Launch Edition
Volvo V70 2,4L 170hk Classic
New. Bmw 116d M-sport
Old. KIA Soul 1,6 CRDI EX Komfort

45
Jag hade räknat medatt jag skulel få problem med blästring då jag ofta kör grusvägar och småvägar.

Men jag har inte ett enda märke på de ställena där andra fått blästerskador. Grusvägar verkar inte vara boven i dramat. Kan inte ni som drabbats skriva lite om hur ert körmönster ser ut. Vore intressant att veta vad som orsakar blästring hos några men inte alla.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

46
Kör extremt försiktigt, i stort sett ingen grusväg, inga gasprådrag i rondeller och skarpa svängar för att undvika sprut.

Verkar som om ju försiktigare man är, desto mer sprut blir det och jag är så jävla arg på det.

Bilarna kanske är byggda för att hjulen ska ha sån fart i svängar att gruset far ÖVER bilen...
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

48
Hämtade min Sportage förra veckan och kör 12 km varje dag på grusväg. Har ni stänkskydd på era bilar ni som har fårr grusblästring? Stänkskydd är monterad på min men de verkar en aning korta. Kanske man borde förlänga främre stänkskydden med 5 mm tjockt gummi för att mota Olle i grind?

49
Ringde verkstaden igår igen. Det senaste är att KIA att har börjat med nåt nytt system för att
ta emot reklamationer. Så dom som var inskickade redan var borta eller hur det var.....hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte. Men han skulle skicka en ny ansökan så fort han fick tag på dom för han visste inte vart han skulle skicka den.
Skapligt trött man blir.......
KIA Cee´d CRDI Komfort -10