Annons

Re: Tappar kraft, hackar!

21
Nu har jag fått tillbaka min bil! 3 dagars arbete och nästan 2 månaders väntan på del. Nu funkar den fint o har även en dragkrok monterad på. Men måste tillbaka till verkstaden frugans bilnyckel funkar inte nu! :-( Så får koda om den. Hade glömt hur go den är att köra.
Annons

22
lord_patrik skrev:Nu har jag fått tillbaka min bil! 3 dagars arbete och nästan 2 månaders väntan på del. Nu funkar den fint o har även en dragkrok monterad på. Men måste tillbaka till verkstaden frugans bilnyckel funkar inte nu! :-( Så får koda om den. Hade glömt hur go den är att köra.
Vad skönt att det är äntligen fixat, dock segt att behöva lämna in den snabbt igen för omkodning
utav nyckel :crazy:
Var det Kabelstammen som var felet?
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

24
Har exakt samma problem. Uppe vid 3000 varv så ges ingen kraft längre. Blev så efter att jag haft den på 3års service för några veckor sedan (bara gått 3000mil)

Efter det har dom tagit in den igen och kollat igenom bränslefiltret, packning whatever. Skyllde på nån ny programvara o.s.v Men det är likadant fortfarande

Häromdan började check engine lampan lysa och det hade blivit ännu värre. Gav knappt nån gas. Så jag svängde förbi servicestället som provkörde direkt. Lampan lyste men accelerationen funkade hur bra som helst (typiskt)

Nu ska dom byta nån givare på måndag och på tisdag startar bilsemestern i europa, kul :/
Kia Ceed SW EX 1,6 crdi 2009

utbytt mot en

Kia Ceed SW EX Premium 1,6 crdi 2012 (världens dyraste biltvätt :)

26
ingensoppa skrev:Har exakt samma problem. Uppe vid 3000 varv så ges ingen kraft längre. Blev så efter att jag haft den på 3års service för några veckor sedan (bara gått 3000mil)

Efter det har dom tagit in den igen och kollat igenom bränslefiltret, packning whatever. Skyllde på nån ny programvara o.s.v Men det är likadant fortfarande

Häromdan började check engine lampan lysa och det hade blivit ännu värre. Gav knappt nån gas. Så jag svängde förbi servicestället som provkörde direkt. Lampan lyste men accelerationen funkade hur bra som helst (typiskt)

Nu ska dom byta nån givare på måndag och på tisdag startar bilsemestern i europa, kul :/

Givaren bytt och det är stor skillnad. Dock har problemet ändå uppstått ett par gånger under ca 100 mils körning sen dess. :/

utbytt mot en

28
lord_patrik skrev:Fan vad tråkigt det är när det inte blir bra. Min bil verkar bra nu har kört ca 300 mil. Men i helgen upptäckte jag 4 handdukar som dom hade glömt under motorn av någon anledning. Inga små heller. Instoppade mellan skölden under motorn.
Ja det är tragiskt när det slarvas på verkstäder... ibland undrar man om de är 90% praktikanter eller
bara massa 20åringar med 0 erfarenhet.
Minns när jag hade inne min förra bil på verkstad, några dagar senare när jag skulle
kolla oljan så... WTF?! det saknas nåt här? jajust det, de hade glömt att skruva på motorskölden och
lite annat bös... :D
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

29
Problemet består, check engine lampan lyser igen och bilen varvar bara när man kommer upp mellan 2000-3000 varv.

Problemet uppstod efter 3 årsservicen och efter det har jag haft den inne på service 3 ggr.

Ena gången drog dom åt nånting
Andra gången bytte dom en givare till bränslepumpen
Tredje gången lämnade jag in den och fick sen ett samtal att deras "experter" är på semester och att jag måste lämna in den igen då dom kommer tillbaka. De måste tydligen avgöra om nåt ska bytas och ifall det ska gå på Kias Garanti

Jag är sjukt trött på att lämna in biljäveln på service. Snart kan man ju lika gärna köpa en Fiat Punto. Den lär ju ha mindre sjukdagar än min bil

utbytt mot en