Annons

Hej! (Ny KIA ägare)

1
Hej

Jag har beställt en kia ceed ex 1,6 crdi komfort cassa white halvkombi då den blivit en familjeklenod både bror, far och styvmor har en. 10 minuters provkörning och jag beställde den, dock kört familjens bilar ett par gånger men denna var lite piggare med uppgraderad motor. Har haft en Alfa 156 i flera år men det var en riktig otursbil så efter jag räknat ut allt får jag betala nästan detsamma som att köpa en ny kia ceed istället.

Hoppas på leverans om ca en vecka. Ville ha sportpaket men då var den ingen miljöbil längre (17 tums ger 2gram mer utsläpp tydligen) Så jag tänkte göra den sportig i efterhand. Var bra sugen på Pro´ceed men 4 dörrar är ett måste.
KIA Sorento XM (R) 2013 http://www.garaget.org/?car=394570
Annons

Re: Hej! (Ny KIA ägare)

2
Varmt välkommen till forumet jockejr. Hoppas du blir nöjd med din Kia;)
Du har väll inte missat all info om sommartröffen den 9/7? :)

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

3
Fick bilen idag och vilken känsla! Känns som man nyss fick körkort och bara vill ut o köra :). Bara positivt so far förutom att alla däcken låg på 3bar men det fixade jag ganska snabbt.
Blir att köra orginal ett tag framåt men så fort pengar blir över blir det:

Vinge
25mm Eibach Sänkning
17-18 tums blanksvarta fälgar
Trimbox 128hk --> 150hk~
Blanksvart istället för det gråa på instrumentbrädan
Instegslister
Finare mattor

Ska posta bilder på pärlan strax i galleriet. mvh.
KIA Sorento XM (R) 2013 http://www.garaget.org/?car=394570

6
lalle skrev:rätta mig om jag har fel men KIA har väll ingen orginal trimbox så sumpar man inte 7 års garantin om man sätter i en sådan ?
Jodå visst ryker garantin på bilen om du gör detta.
Dock kan man ju plocka ut den tex men det finns alltid risker. Kanske kör man och kolliderar och då kanske man inte direkt har möjlighet att plocka bort det heller.

Så var försiktig med boxen.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se