Annons

Re: Tappar kraft, hackar!

11
Okej, hoppas att det löser sig för dig denna gången, ingen rolig historia detta, och
syna bagageluckan extremt noga, annars är det bara låta dem fixa till det igen (tyvärr) om du nu
skulle ha sån otur, det får vi juh inte hoppas dock ;)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
Annons

13
Hämtade bilen idag! Dom har bara lackat bagageluckan där den största skadan fanns vid plastlisten. Bubblorna på insidan luckan är kvar! Felet med att gasen inte funkar är kvar! Dom hittar inget fel så nu står den där igen.....
Ska kolla upp om jag kan få nån kompensation för detta! Kör runt i en gammal space star nu som lånebil.

14
Har din bil varit inne för åtgärd tre gånger för samma fel?, ta kontakt med din lokala konsumentvägledare och rådfråga därefter reklamerar du din bil, du har 2 års reklamationsrätt de får ersätta dig med en ny helt enkelt. Jag gjorde det med en Volvo för ett antal år sedan, fick pengarna tillbaka.

Lycka till!!!
Volvo V70 2,4D 2010, Kia Ceed SW CRDI Eco Komfort 2011

16
Har nu varit i kontakt med verkstaden igen! Dom tror att man måste byta ut hela kabelstammen. SÅ minst 1 vecka till kommer det att ta sedan ska den in på omlackning igen!!! Så 2 veckor till troligtvis! Försökte häva köpet idag men dom sa att jag skulle ge det 1 vecka till. Jätteroligt att köra omkring i en mitubishi space star 00:a bensin när man köpt en diesel kombi från 2010. 2 hundar och 3 ungar funkar inte så jättebra.

17
Har snackat med regionschefen på Kia! Trevlig kille som var väldigt hjälpsam. Han styrde upp en ceed som lånebil till mig som jag får ha tills min bil är klar. Har lovat mig kompensation för detta tex en dragkrok eller motorvärmare monterat på bilen. Räknar med att min bil ska va klar om ca 3 veckor! Kabelstammen ska bytas ut dom är ganska säkra på att det är felet.

18
lord_patrik skrev:Har snackat med regionschefen på Kia! Trevlig kille som var väldigt hjälpsam. Han styrde upp en ceed som lånebil till mig som jag får ha tills min bil är klar. Har lovat mig kompensation för detta tex en dragkrok eller motorvärmare monterat på bilen. Räknar med att min bil ska va klar om ca 3 veckor! Kabelstammen ska bytas ut dom är ganska säkra på att det är felet.
Okej det var skönt och höra, hoppas att det nu är detta felet.
Bra där att du fick någon sorts kompensation, det är ju helt självklart men ändå :)
Fint att du fick en bättre bil som lånebil istället :)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

20
Jaha då har det snart gått 2 månader sen jag lämnade in min bil! Har inte fått tillbaka den än. Väntar på delarna. Ser ut som om jag får vänta ytterligare 6 veckor eftersom killen som ska fixa elkablarna går på semester efter midsommar i 5 veckor! Jag har en lånebil från bilfirman men man vill ju ha sin egen bil!! Hoppas verkligen jag får den innan midsommar men det känns inte så! Blir ingen Kia igen för min del kan jag säga!