Är ny medlem och efter 34 000 nästan helt bekymmersfria mil med en Octavia Turbo, årsmodell 2000, är det dags för en Kia Ceed SW 2011 med 128 hk diesel.
Har köpt en Sirius Silver och hoppas på samma tur med den som med min gamla Octavia. Skall hämta ut bilen på torsdag. Är givetvis tacksam för eventuella tips i 11 timmen om det finns något speciellt som jag bör tänkta på när jag hämtar ut den?
Kan det vara lämpligt att köpa någon kompletterande utrustningsdetalj redan nu? Skall man köra in den försiktigt eller blir det bättre drag i framtiden om från början trycker på lite extra på gasen ? Och hur är det med den nya Preemdieseln vållar den några problem och i så fall vilka?
Hälsningar
Lasse
Annons
Re: Hejsan!
2Hejsan Lasse och välkommen till forumet.
Några konkreta tips så här på rak arm har jag väll inte direkt.
Det jag själv hade som ett lite dilemma var att jag inte fick med min iphonesladd som kopplas in i bilen så du kan ha musik etc från telefonen till stereon. Sen kan du dock vara försiktig med att skrapa rutorna. (gäller ju dock inte nu men..) Jag som många andra har repor på hela rutorna efter att vi skrapat bort isen under vintrarna. Min bil har snart gått 800 mil men framrutan ser ut att ha varit med i 47 år
Kommer du på träffen vi anordnat på mantorp park den 9/7 ska du få se vad jag menar
Ha det så bra och stort GRATTIS till nya bilen.
Mvh Morgan_
Några konkreta tips så här på rak arm har jag väll inte direkt.
Det jag själv hade som ett lite dilemma var att jag inte fick med min iphonesladd som kopplas in i bilen så du kan ha musik etc från telefonen till stereon. Sen kan du dock vara försiktig med att skrapa rutorna. (gäller ju dock inte nu men..) Jag som många andra har repor på hela rutorna efter att vi skrapat bort isen under vintrarna. Min bil har snart gått 800 mil men framrutan ser ut att ha varit med i 47 år
Kommer du på träffen vi anordnat på mantorp park den 9/7 ska du få se vad jag menar
Ha det så bra och stort GRATTIS till nya bilen.
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Re: Hejsan!
3Välkommen till Forumet, och grattis till din nya bil!loca skrev:Är ny medlem och efter 34 000 nästan helt bekymmersfria mil med en Octavia Turbo, årsmodell 2000, är det dags för en Kia Ceed SW 2011 med 128 hk diesel.
Har köpt en Sirius Silver och hoppas på samma tur med den som med min gamla Octavia. Skall hämta ut bilen på torsdag. Är givetvis tacksam för eventuella tips i 11 timmen om det finns något speciellt som jag bör tänkta på när jag hämtar ut den?
Kan det vara lämpligt att köpa någon kompletterande utrustningsdetalj redan nu? Skall man köra in den försiktigt eller blir det bättre drag i framtiden om från början trycker på lite extra på gasen ? Och hur är det med den nya Preemdieseln vållar den några problem och i så fall vilka?
Hälsningar
Lasse
Angående att köra in den försiktigt, så sitter folk med väldigt mycket olika teorier.
Jag själv tänker så att jag kör in den helt normalt, dvs lugn gubbkörning blandat med lite häftiga
accelerationer/höga farter emellanåt.. dock bör man alltid tänka på att försöka och inte
sätta plattan i botten direkt när man har startat motorn innan den har blivit varm.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11