Annons

Re: Fortsatt grusblästring...

31
Skrev tidigare om mitt missnöje med bl a långa väntetider för service och reparationer hos Bilmetro. Skrev då också att Kia borde se över delar av sitt återförsäljarnät. Bilmetro är ju inte bara återförsäljare för Kia utan också för WW, Audi, Seat Honda och Skoda . Har en känsla av att dom resonerar som så, det är bättre att ha den värsta konkurrenten i dom egna leden än hos någon annan återförsäljare. Det ser man bl a annat när det gäller marknadsföringen i tidningarna som till största delen ligger på WW och Audi. Har därför också en känsla av att detta påverkar servicen av Kia. Något märke måste ju bli lidande.
Kia cee´d SW 1.6 CRDi ECCO 2010
Annons

33
Verkar som man inte är den enda som har blivit drabbad av detta och kan bara säga en sak det är FÖRJÄVLIGT. Det enda som jag kan tänka mig är att det är dom "små" verkstäderna som strular och bråkar eftersom dom säkert har något form av bonussystem på garantiservice osv. ABSOLUT inget försvar tvärt om helt förjävligt vad har hänt med att ha kundfokus?? Kan bara hedra Windahls i västerås och speciellt min kontakt där helt underbart kundfokus den killen har, har förståelse och menar på att va fan ska man göra som köpare av en Kia om man inte får hjälp av återförsäljaren? Pratat med honom om massa saker jag funderar på han säger det han vet direkt allt annat tar han reda på och hör av sig via telefon eller sms inom max 2 dagar så grymt.

Kommer personligen ALDRIG mer köpa en bil på en liten firma det blir bara strul. Vill härmed varna alla som läser detta för att köpa bil oavsett märke av ********* det är ren ****** kohandel enligt min mening. Dom påstår en massa saker dom gjort osv och menar på att jag som kund ska vara glad över att dom överhuvudtaget har gjort vissa saker på min bil...vad är det för sätt??

Redigerade inlägg då det bryter mot våra regler.
Hänvisar till dessa regler.
§ 3: Respektera varandras åsikter och undvik svordomar.
§ 12: Vi hänger inte ut varken medlemmar eller företag på detta forum.
Mvh Morgan_

35
Linkan skrev:Väntar fortfarande på besked. Drygt att man måste ringa och tjata hela tiden. Dom säger att dom ska höra av sig
varje gång jag ringer men det gör dom inte...börjar bli jävligt less nu alltså
Även jag väntar på svar på en PWA eller vad det kallas. 3 veckor nu.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

36
Så nu har iaf verkstaden skickat iväg och ansökt om PWA. Nu är det det bara att invänta svar från KIA.
Risk att det kan dröja. Tog mig ca 5 månader från att jag påpekade blästringskadorna för första gången till det att dom skickade in bilder osv till KIA.
KIA Cee´d CRDI Komfort -10

38
Jahopp, då ser jag att min bil också är blästrad. Det är en Pro_ceed -10. Jag fick större stänklappar fram innan jag hade kört en meter med sommardäcken och jag kan sätta högerarmen på att det inte fanns blästringsskador då. Men efter att sommardäcken kommit på så är det blästrat ordentligt precis framför bakhjulen, i nederkant ovanför stenskottsfärgen. Det är tämligen väl avgränsat, så det jag tror orsakar detta är att original 17-tummare sprutar grus förbi stänkskydden (från framhjulen alltså).

Det här skulle ha varit lätt åtgärdat med en bit helikoptertejp på detta parti. Nu lär de få lacka om bägge sidorna först.

Bilen har bara gått 380 mil, och nästan bara på asfalt. Märkligt!
BMW 520d (2013)
Kia Pro_ceed 1.6 CRDi (2010)

39
Usch och fy för blästerskador. Jag hade min inne hos Ditec då dem tog bort flygrost.
Frågade om dem kunde ta en kik på sidorna när bilen var klar just för att kolla detta med blästerskador.
Inget syntes och det är jag evigt tacksam för.

Hoppas det åtgärdas A.S.A.P

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

40
Hej!
Verkar det inte lite skumt det här med grusblästring,Verkar som det inte spelar någon roll hur du kör(väglag) då borde det
väll bero på vilken typ av fälg du kör med.Kör med 16"och har ingen blästring vad jag kan se. :yawn:
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.