Annons
Annons

Re: Förarsäte guppar vid tex. farthinder

3
Upplever ungefär samma sak.
Fast i mitt fall känns det som att någonting i själva stolsinfästningen "glappar". Dvs inte bara ryggstödet.
Märks vid acceleration, inbromsningar och i vissa gupp.

Man får väl hoppas att stolen sitter fast och inte lossnar vid en eventuell krock :)
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

4
Det finns ju ett whiplashskydd som aktiveras i nedre delen av ryggstödet. Om man trycker ryggslutet lite hårt mot ryggstödet så är det ju något som känns lite "löst". Det är inte det ni känner?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

6
Har kollat mer noggrant nu efter svar här i tråden.
Huvudproblemet verkar vara som prippsblå svarar, att det är sitt delen som är lös.
Inte bestämt mig ännu hur jag skall anggripa detta, men i mitt tycke är det inte Okej!
Även om bilen är billg skall ju fram sätet inte vara löst.

Väntar en till två veckor för att se hur ni andra Ceed experter upplever detta, så skall jag tall kontakt med
KIA efter det. Så skriv gärna om ni har detta problem.
[i][b][color=#008000]eco [/color][color=#404040]ceed sw -10:a[/color][/b][/i]

7
Min stol glappade lite sen ny. Fick ett nytt underrede utan problem. Så nu sitter stolen stadigt.
Tror att de flesta stolar glappar lite enligt verkstaden. Men folk har ju ingen koll hur det ska var tyvärr... :lol: .

JAg som är halvpedant fick garantijobb för 15 000:- efter 600mil..:). Verkstaden påpekade att det inte var en 500 000:- Bmw jag köpt. Näähä sa jag och fick allt åtgärdat utan problem..
Cee´d Crdi SW-10a