Annons

lång leveranstid ?

1
Nån mer än jag som väntar på sin nya sportage ? beställde min i januari och fick reda på att det var upp till 6 månaders leveranstid :wtf: fler än jag som fått så lång eller det e olika i andra delar av sverige ?
Annons

Re: lång leveranstid ?

4
Jag beställde min Sportage här i Finland 17 april och försäljaren sade att vecka 48 är leverans(6 mån). Men med god tur kan jag få den i juli för 38 st var beställda i januari bl.a. en EX i SandTrack-färg som jag beställt. Tydligen har de en kvot på ett visst antal hit upp till kalla Norden. Efterfrågan är visst stor ute i välden på Kia-bilar nu...

5
Beställde en Sportage 2,0 EX AWD, automat med läder och navigation i mitten på oktober och väntar än på leverans. Jag var redan från början inställd på en lång väntan då säljaren körde med öppna kort och sa att han inte kunde utlova någon specifik leveranstid. På köpekontraktet står det "leverans våren 2011" lite lagom luddigt. Pratade med säljaren för en vecka sedan men han hade inte några nyheter att förmedla. Förmodar att min bil kommer att hinna bli en årsmodel 2012. Såg på http://www.bytbil.com att det redan finns 2012:or till salu.

7
lalle skrev:yay snackade med säljaren idag och min bil kommer att vara i hammnen i sverige i mitten av juli så i slutet av juli skall jag äntligen få bilen nya sportage en 2012 med nya stora 184 hk disel motorn =)
:clap: Stort grattis ;) Längtar tills man kan skriva ett liknande inlägg själv :) Dock får jag nog köra några tusen mil till med min innan jag byter ut den :)

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

8
Kan bara berätta lite kort om mina erfarenheter.

Beställde Sportage 2.0, Aut med komfortpaket den 6:e Oktober och fick besked
om leveranstid mellan 3-6 månader (helt galet) men gick med på detta ändå.

Den 30 Juni fick jag hämtat bilen, räkna själva...
Att tillägga är att motorvärmare & dragkrok som jag valt till hade monterats
på EN ANNAN BIL, så detta får jag lov att återkomma för om jag vill ha monterat.

Överlag så har försäljningchef Claes Brinkby på Förenade Bil i Sisjön varit mycket otrevlig,
kort i tonen & slängt på luren i örat på mig. Dock har "min" säljare
gjort ett gott jobb trots allt strul.

Jag fick till slut betala strax över 270.000:-
för 2.0 CRDI Aut, Komfortpaket, metalliclack, dragkrok & motorvärmare.

Hade vart väldigt tacksam för om ni ville dela era erfarenheter och prislapp.

10
Thedancingdingo skrev:Kan bara berätta lite kort om mina erfarenheter.

Beställde Sportage 2.0, Aut med komfortpaket den 6:e Oktober och fick besked
om leveranstid mellan 3-6 månader (helt galet) men gick med på detta ändå.

Den 30 Juni fick jag hämtat bilen, räkna själva...
Att tillägga är att motorvärmare & dragkrok som jag valt till hade monterats
på EN ANNAN BIL, så detta får jag lov att återkomma för om jag vill ha monterat.

Överlag så har försäljningchef Claes Brinkby på Förenade Bil i Sisjön varit mycket otrevlig,
kort i tonen & slängt på luren i örat på mig. Dock har "min" säljare
gjort ett gott jobb trots allt strul.

Jag fick till slut betala strax över 270.000:-
för 2.0 CRDI Aut, Komfortpaket, metalliclack, dragkrok & motorvärmare.

Hade vart väldigt tacksam för om ni ville dela era erfarenheter och prislapp.
Jag som börjat tveka på om jag gjort rätt som gått till hedin, då jag trott att förenade bil
verkar så mkt bättre, men det är väl som med allt annat, finns skit lite överallt.
Sry för lite OT, har själv ingen koll på pris, och tur att din säljare var såpass trevlig iaf.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11