Annons
Annons

Re: Hjälp!!! Hur får jag bort denna?

3
SorentoUM skrev: 21 okt 2025, 07:00 Har för mig att det sitter dolda skruvar under sidoplasten också. Och sidoplasten har också dolda skruvar, för att få bort även dom. Så börja med centrumplasten längst in. Allt sitter även med en hel del clips, så man man måste dra bestämt rakt ut för att det ska lossna.
" ... centrumplasten längst in ..." Det finns bara ett stort plaststycke på luckan, förutom på sidorna i ovankant.
Hur hittar man skruvar som är dolda???
KIA cee'd_sw kombi, 2010
Servicemanual till KIA'n http://www.kceed.com/kia_cee_d_service_manual-752.html

Re: Hjälp!!! Hur får jag bort denna?

4
Genom att demontera de andra plaststyckena. Kanske jag uttryckte mig konstigt, men alla plastkåpor måste demonteras. Börja med det övre (som sitter längst upp, bakom övre bromsljuset). Det sitter bara med clips. När det är borta ser du på sidoplasten att de har skruvar. Demontera dessa och ta bort även dessa plastkåpor. Nu ser du de två kvarvarande dolda skruvarna till storplasten (den som du egentligen vill ta bort).
Hoppas du förstår, annars kolla videor på tuben. Där finns alltid nån som har gjort det.
Och har du redan tagit alla skruvar så är det bara clipsen som håller. Och ja, de kan sitta berghårt.