Kia tar rätt mycket för att montera dragkrok, och det känns som ett enkelt jobb.
Om jag monterar en dragkrok själv, kommer garantin fortsätta att gälla?
Måste det vara en Kia original eller fungerar eftermarknads?
Finns det fördragen el där man enkelt kan koppla in sig?
Tack!
Annons
Re: Montera dragkrok på SW Hybrid?
2Själva dragbalken är ganska lätt att montera.
Elsatsen kan vara lite knepigare, om man inte använder sig av KIA's elsats.
Det finns förberedd kontakt att koppla in sig på, sitter i hjulhuset på förarsidan i bagageutrymmet, så att man inte behöver ta ström ända framifrån batteriet som tidigare modeller.
Det finns förberedd kontakt att koppla in sig på, sitter i hjulhuset på förarsidan i bagageutrymmet, så att man inte behöver ta ström ända framifrån batteriet som tidigare modeller.
3Låter ju bra, skulle Kia kunna ha någon invändning på att man gör detta själv? Har absolut inga problem att göra det själv, men vill fortfarande ha garantin giltig.SorentoUM skrev: 09 maj 2025, 14:28 Själva dragbalken är ganska lätt att montera.
Vet du om det går att köpa Kia's elsats någonstans, helst Kia's egen dragkrok också.
4Så länge det är fackmannamässigt utfört så är det inga problem.
De KIA jag har haft har jag beställt draget från Autodoc eller liknande och sedan köpt KIA's elsats (från KIA återförsäljare)
De KIA jag har haft har jag beställt draget från Autodoc eller liknande och sedan köpt KIA's elsats (från KIA återförsäljare)
5Här har du massvis med dragkrokar och elsatser. https://www.rameder.se/