Annons
Annons

Re: hastighetsmätaren

3
Nej ditt problem har jag inte haft, men min hastighetsmätare visar nästan precis 10 km/tim för lite. Nätaren visar 90 km/tim, men jag kör endast i 80. Vid 100 km/tim är hastigheten endast 90. Lite irriterande. Skall ta upp detta på 1:a servicen.
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007

4
Gorhog skrev:Nej ditt problem har jag inte haft, men min hastighetsmätare visar nästan precis 10 km/tim för lite. Nätaren visar 90 km/tim, men jag kör endast i 80. Vid 100 km/tim är hastigheten endast 90. Lite irriterande. Skall ta upp detta på 1:a servicen.
Så verkar det vara på alla Ceed, i allafall de 4st olika jag kört. Men återkom gärna med vilken respons du får av verkstaden.
Om det går att kalibrera om, eller justera ner säkerhetsmarginalen.
Tycker att 10 km/h i säkerhetsmarginal är lite väl mycket.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

5
Tog upp frågan om missvisningen på min 750 mil service. Brukar göra en mellanservice innan första ordinarie service med olje/filterbyte. Fick då veta att i stort sett alla bilar/märken i dag visar ca 10 km fel i jämförelse med GPS`en. Se det som en säkerhetsmarginal. :o :o
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007

6
Samma sak har hänt mig, den började dock om att fungera första gången så då tänkte jag ta problemet på servicen eftersom det är 8 mil till verkstaden. Nu hände det igen så då åkte jag dit för att kolla och tydligen var det ett problem som var förekommande på mer bilar. De beställde en nya del direkt så detta ska åtgärdas.