Visste inte att det gick att nolla. Men hursomhelst så underlättade inte varningen min glömska.MagnusLindgren skrev:Det är ett år efter första registrering eller miltalet. Att bilen i sig visar att det är 10 dagar kvar betyder egentligen inget, då man själv enkelt kan nolla den. Den är ett hjälpmedel men man får själv se till att hålla mer exakt koll på milen eller datum. Ganska enkelt egentligen. Köpte man bilen exempelvis 2019-12-01, så kan redan 11 månader efter köpet börja kolla på service.Gaspo skrev:Står det 10 dagar kvar så e är det som gäller!! Ta bild på det!Mange76 skrev: Ja självklart håller jag med om att är det 1 år så är det. Men så här i efterhand kan jag tycka att detta borde kanske kommunicerats av säljaren. Det var ändå den tredje nya bilen jag köpte, av samma säljare dessutom.
Det var väl egentligen 1 år på förra bilen också, men då var det ok att komma in lite för sent. Dock är jag fundersam varför det står att det är 10 dagar kvar. Det är antagligen anledning till att jag blivit försenad, det blir ju som en nedräkning.
Nåväl, får kolla med verkstan om ”återinträde”, bilen har bara rullat 1100 mil, så de kanske kan se mellan fingrarna. Annars vet jag inte hur det kommer bli. Har hela min garanti försvunnit, kommer kännas snopet, samt att värdet på bilen minskas ganska drastiskt.
Får se hur verkstan kan hjälpa mig.