Annons

Designmiss på 17" fälgar?

1
Tjena. Kollade på mina 17" originalfälgar till sommardäcken.
Om man står bakom bilen och kollar den vänstra sidan av bilen så pekar själva "spetsen" på ekrarna eller vad man nu ska kalla det framåt. Kollar man sedan på höger sida av bilen så ser man där att dem pekar bakåt ist. Borde inte alla fälgar peka åt samma håll?

Jag testade även bygga en snabb kia på kias hemsida och visar även bild på vad jag menar.
Tycker det ser lite märkligt ut.

Bild
[/URL

[url=http://forumbilder.se]
Bild
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Annons

Re: Designmiss på 17" fälgar?

2
_Morgan_ skrev:Tjena. Kollade på mina 17" originalfälgar till sommardäcken.
Om man står bakom bilen och kollar den vänstra sidan av bilen så pekar själva "spetsen" på ekrarna eller vad man nu ska kalla det framåt. Kollar man sedan på höger sida av bilen så ser man där att dem pekar bakåt ist. Borde inte alla fälgar peka åt samma håll?

Jag testade även bygga en snabb kia på kias hemsida och visar även bild på vad jag menar.
Fälgarna har ett assymetriskt mönster.

Sätter du dem sedan på en bil, som har en höger och vänstersida, får du mönstret åt ett håll på ena sidan och åt andra hållet på andra sidan :)

Har aldrig sett eller hört talas om 2x2-fälgar för att få symmetri.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

3
Grief skrev:
_Morgan_ skrev:Tjena. Kollade på mina 17" originalfälgar till sommardäcken.

Fälgarna har ett assymetriskt mönster.

Sätter du dem sedan på en bil, som har en höger och vänstersida, får du mönstret åt ett håll på ena sidan och åt andra hållet på andra sidan :)

Har aldrig sett eller hört talas om 2x2-fälgar för att få symmetri.
Designmiss tror jag inte det handlar om, det är så enkelt att det är såhär det är.

Volvo hade 16" fälgar till 850 som var vridna åt olika håll.
/Älgen

KIA cee´d 1.6 crdi SW 2011 Cassa White (Beställd)

4
Satte på mina sommardäck i går. Har just dom fälgarna som beskrivs i denna tråden.
Började med höger sida. Wooow..blev hur snyggt som hellst.
Sen vänster sida...vad f*n i :evil: Spetsarna bakåt !!!!!
Kliade mej i huvet och försökte tänka logiskt ;)

Men alla fälgarna är ju exakt samma så det måste bli så här. Inget som egentligen stör mej.
Men visst borde det finnas både höger o vänsterfälgar när dom är utformade på detta sättet.
Kunde Volvo få dett rätt...så borde väl även Kia få det rätt..????
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

5
Absolut inget som stör mig heller. Däremot så hade det varit att på ex vänster sida att det hade varit en framåt och det andra däcket bakåt då hade jag verkligen blivit fundersam.
Tur att man bara ser en sida åt gången ;)

Mvh Morgan_

6
Bilen på Cee´den högst upp på sidan har ju dessa fälgar, ser snyggt ut.
Men visst är det troligt att bilen är sänkt.
Funderar på att skaffa 17-tummare men jag är rädd att bilen kommer se ut som en jeep,
om man inte sänker den några cm. Någon som vet ?
Snart : Kia cee'd SW 1,6 crdi komfort 2014 NU : Kia cee'd SW 1,6 crdi ECO komfort 2010
DÅ : Kia cee'd 1,4 EX 2008

7
Johan-E-Eriksson skrev:Bilen på Cee´den högst upp på sidan har ju dessa fälgar, ser snyggt ut.
Funderar på att skaffa 17-tummare men jag är rädd att bilen kommer se ut som en jeep,
När jag monterade mina 17" på min icke sänkta Kia så såg det först ut som om det skulle vara jeepstuk på bilen. Visade sig dock bara att det var bilen som stod lite halvkonstigt i backen. Så kasta på 17" på din med. Otroligt snyggt blir det.
Min ser ut som på bilderna här i tråden nu med mina 17" Och då är den Inte sänkt.

Mvh Morgan_

8
_Morgan_ skrev:
Johan-E-Eriksson skrev:Bilen på Cee´den högst upp på sidan har ju dessa fälgar, ser snyggt ut.
När jag monterade mina 17" på min icke sänkta Kia så såg det först ut som om det skulle vara jeepstuk på bilen. Visade sig dock bara att det var bilen som stod lite halvkonstigt i backen. Så kasta på 17" på din med. Otroligt snyggt blir det.
Min ser ut som på bilderna här i tråden nu med mina 17" Och då är den Inte sänkt.

Mvh Morgan_
Ok

Fick ett erbjudande om att köpa just såda här fälgar för en billig penning,, Så det blir nog en affär :)
Snart : Kia cee'd SW 1,6 crdi komfort 2014 NU : Kia cee'd SW 1,6 crdi ECO komfort 2010
DÅ : Kia cee'd 1,4 EX 2008

9
Johan-E-Eriksson skrev:
_Morgan_ skrev:

Mvh Morgan_
Ok

Fick ett erbjudande om att köpa just såda här fälgar för en billig penning,, Så det blir nog en affär :)
Det tycker jag helt klart du ska slå till på. Blir grymt fin enl min mening.
Kan slänga upp bild imorgon på hur det ser ut på min. Vi har ju iaf samma färg på våra bilar :D

Mvh Morgan_