Annons
Annons

Re: Öppna rutorna via fjärren?

3
HellboyElvis skrev:Nu kommer jag inte ihåg exakt, men TROR det går att ändra med KDS:en.
Det vill säga auktoriserad verkstad kan ändra det med diagnosverktyget.
Kan dock inte garantera det nu...
Tack för svar. Jo det måste ju vara en enkel programmering. Lustigt att det inte finns original bara. Känns ju nästan som dom glömde det.

Re: Öppna rutorna via fjärren?

4
Gaspo skrev:Att stänga rutorna via fjärren genom att hålla inne låsknappen fungerar fint. Men varför har inte Kia fixat så att man kan öppna dom via fjärr? Eller har jag missat nått.
Jag kan öppna rutorna med fjärren på min Optima -17. Man håller öppningsknappen intryckt under några sekunder så öppnas rutorna.
Kia Optima SW 1.7 CRDI -18
Kia XCeed Plug-In -23
Kia Proceed GT -20

Re: Öppna rutorna via fjärren?

5
Mikko skrev:
Gaspo skrev:Att stänga rutorna via fjärren genom att hålla inne låsknappen fungerar fint. Men varför har inte Kia fixat så att man kan öppna dom via fjärr? Eller har jag missat nått.
Jag kan öppna rutorna med fjärren på min Optima -17. Man håller öppningsknappen intryckt under några sekunder så öppnas rutorna.
Jo,har förstått att det funkar på Optima. Men på Ceed måste dom glömt programmeringen för detta.

Re: Öppna rutorna via fjärren?

6
HellboyElvis skrev:Nu kommer jag inte ihåg exakt, men TROR det går att ändra med KDS:en.
Det vill säga auktoriserad verkstad kan ändra det med diagnosverktyget.
Kan dock inte garantera det nu...
Återkom gärna om du får reda på nått. Fick svar från säljaren jag köpte bilen ifrån att funktionen saknas på flera Kia bilmodeller. Han trodde det skulle kanske ha nått med säkerhetsfunktion att göra. Att man inte skulle komma åt knappen så att dom inte åker ner i onödan. Men varför har då optima funktionen. Och i princip varenda bilmärke och modell.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"