hajb skrev:Jag har samma problem på min 2013...
Båda strålkastarna blev utbytta på garanti för 2 år sedan, men nu börjar ena flimra, och 15000 mil passerat.
Hittade på en firma i Ryssland som säljer 3:e parts styrkort för DRL till Ceed JD, som inte alls ska bli så pass varma som original.
Original kan tydligen komma upp i höga temperaturer, som orsakar problemet.
Samma fysiska storlek och kontakter, ska bara vara att byta ut.
Så jag beställde en för att prova, men den svenska tullen stoppade försändelsen och skickade tillbaka till avsändaren.
Inte komplett ifylld tulldeklaration fick jag som svar, och avsändaren säger att det är omöjligt att fylla i den korrekt.
:/
Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
Utgången garanti. 21000mil
När min ceed sw inte gick igenom besiktningen pga ledlisterna flimrade (benämndes i besprotokollet positionsljus)så uteslöt jag att köpa nya huvudstrålkastare inte bara för att de var väldigt dyra utan att risken är överhängande att även de nya fallerar i snar framtid, Kia och bilaffär där jag köpt bilen som ny och utfört alla service ville inte äns på godwill reducera priset på strålkastarna.. Jag kontaktade Svensk Bilprovnings teknikansvarige Morgan Gustafsson om det var ok att byta ut till helt nya positionsljus vilket han svarade ok till bara de installerades enligt mått som han skickade med i mailet samt inkopplad lika befintligt positionsljus samt att de ska vara E godkända.
Köpte minipositionsljus på
www.24v.nu 100kr
Borrade ett hål på 18mm på var sida strax under lyktspolare trycker fast minipositionljusen drog kabel upp till kontaktstyckena på var sida. Kopplade in dessa på parkeringskabeln och dödade dagljuset så att nu enbart positionsljus et används. Enda nackdelen är att autobelysningen inte funkar om det är ljust ute, så man använder nu endast lysknapp på. Man bör ha en billyft när man gör detta jobb. Resultatet blev en godkänd bil och det bästa var att jag sparade 14000kr. Kostnaden blev 100kr för de nya lamporna och ca 3 timmars arbetstid. Bra affär tycker jag!!