Annons
Annons

Re: Min KIA aka Vita Faran.

3
tiger skrev:Den är riktigt snygg Pro-versionen, speciellt i Vit 8-)
Tack tack Tiger=) Jo jag är grymt nöjd med den speciellt färgen =)
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: _Morgan_´s Kia Ceed

4
Jag själv ser mig som lite praktisk och väljer oftast bilfärg efter hur ofta det är troligt att man måste tvätta. Så för mig går vit, röd (+metallic) samt alla färger mörkare än ljusgrå bort. Då kan man klara sig med en tvätt i månaden.

Men vit är ju otroligt snyggt, liksom svart, men hur ofta får du tvätta din bil utan att behöva skämmas över hur den ser ut? :) Iofs så var valet nu solid vit eller den där beige vi tog...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

5
Snygg bil _Morgan_ jädrigt fina i vit :).
Sporten har en riktigt giftig front, den får bilen att se så ilsken ut.
Sådan vill man ju ha, men blir för mycket pengar för en front :P.
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

6
Marcus_Turbo skrev:Snygg bil _Morgan_ jädrigt fina i vit :).
Tack tack Marcus. :)
Gillar med fronten grymt mycket. Sen att även den är pianolackad är ju ett stort +,
Har du koll på vad en sådan fron kostar att köpa?
Kan ju vara bra att veta nämligen =)

Ha det så bra.

Mvh _Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

7
_Morgan_ skrev:
Marcus_Turbo skrev:Snygg bil _Morgan_ jädrigt fina i vit :).
Tack tack Marcus. :)
Gillar med fronten grymt mycket. Sen att även den är pianolackad är ju ett stort +,
Har du koll på vad en sådan fron kostar att köpa?
Kan ju vara bra att veta nämligen =)

Ha det så bra.

Mvh _Morgan_
Jo det gör mycket! Har inget pris så alls, inte kollat närmre på det, men kan tänka mig nån tusen kanske sen ska man ha lack med ju. Är en sak som stör mig, att man inte kunde välja till lite ur sport paketet och ändå ha bilen miljö godkänd så att säga, menmen så är det!
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

8
r_o_n skrev:Jag själv ser mig som lite praktisk och väljer oftast bilfärg efter hur ofta det är troligt att man måste tvätta. Så för mig går vit, röd (+metallic) samt alla färger mörkare än ljusgrå bort. Då kan man klara sig med en tvätt i månaden.

Men vit är ju otroligt snyggt, liksom svart, men hur ofta får du tvätta din bil utan att behöva skämmas över hur den ser ut? :) Iofs så var valet nu solid vit eller den där beige vi tog...
Tycker inte det är så extremt med vitt som folk (jag själv med förut) tror...,
sen tvättar jag gärna oftare än mer sällan, för att hålla bilen i skick (inte bara utseendemässigt)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

9
Jag är mer noga med att ha det grus- och dammfritt inne i bilen om man ska prioritera på något vis. Så jag kan nog säga att jag städar bilen oftare än jag tvättar. Men vid tvätt så är det extremt petigt. Enklaste att rengöra dörr- och luckspringor är att sikta väl med högtryckstvätten. Blir rent som den var ny då. :) Sedan tar man ugnsrent till fälgarna, biolligare än s.k. "fälgtvätt och gör rent nästan bättre.

Nu blev det alldeles för mycket OT. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

10
Funderat på högtrycksluft? Bilhandlarna blåser ju rent bilarna utvändigt. Inget vatten där inte. Såklart måste man ha vatten om bilen är skitig, men typ för att få bort damm där det inte skulle gå att "tvätta."
r_o_n skrev:Jag är mer noga med att ha det grus- och dammfritt inne i bilen om man ska prioritera på något vis. Så jag kan nog säga att jag städar bilen oftare än jag tvättar. Men vid tvätt så är det extremt petigt. Enklaste att rengöra dörr- och luckspringor är att sikta väl med högtryckstvätten. Blir rent som den var ny då. :) Sedan tar man ugnsrent till fälgarna, biolligare än s.k. "fälgtvätt och gör rent nästan bättre.

Nu blev det alldeles för mycket OT. :)
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com