Annons
Annons

Re: Kiacarclub/ Google/ sökmotor

2
Det saknas just nu SEO på sajten, dvs att den inte är optimerade för sökmotorer. Så det stämmer att det inte går att söka på vanliga frågor och hitta hit. Ska försöka fixa till det. Tack för att du uppmärksammade det =).
Kia4life skrev:När man söker typ på google så kommer aldrig Kiacarclub fram
Man hittar allt möjligt från olika länder men inte hit det tog mig typ 2 år tills jag hitta hit
Hur lång tid tog det för er och hur hitta ni hit
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

3
Har genererat en sitemap nu i alla fall så det ska gå att söka sig fram enklare. Kruxet med att lägga till ett SEO mod på sajten är att det kommer indexera alla inlägg och jag vill inte riskera stabiliteten i forumet just nu. Det man kan göra är att med jämna mellanrum söka igenom allt med ett script och generera en ny karta (sitemap) över alla inlägg. Det har jag gjort nu och indexerat på google.com manuellt. Så nu vet Google vad den ska leta efter och jag kan kolla statistisk på hur det fungerar.
På sikt (och då menar jag lång sikt) så kanske vi kan få ekonomi nog att gå över till en helt annan databas av den typen som finns på t ex component.se. Men så länge jag pyntar allt själv så har jag inte råd med det.
Forumgrundare

4
Själv frågade jag på zatzy inför mitt köp av förra Kian, då blev jag tipsad om detta forum.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

5
Stör mig verkligen att det är så svårt att hitta hit. Jag kämpar på för att optimera och har fyllt på med sökord i meta taggarna. Har även inköpt (mhm!) ett program för att generera sitemaps som jag kommer köra några gånger per vecka för att indexera databasen på ett sätt som google kan hitta.

Det som verkligen fungerar är att rekommendera det här forumet på andra forum. Fast det är lite balansgång, själv skulle jag nog rynka pannan om folk här rekommenderade användarna att använda garaget.org istället.

Poängen är att få ett märkesberoende forum där man samlar alla som äger just Kia för att slippa fiska i en allt för stor damm. Det finns förövrigt ett Soul forum med runt 50 medlemmar vilket förmodligen är orsaken att Souldelen på vårt forum inte är så stort.

Från början var det här tänkt att vara ett rent cee´d forum för att spegla just hur stor del av KIA ägarna som faktiskt kör cee´d men jag tror stenhårt på att KIAs sortiment kommer breda ut sig ytterligare de kommande åren. Speciellt efter besöket hos KIA tidigare i år och då är det viktigt att fånga in forumbesökare som förirrat sig till andra forum. Däremot är jag övertygad om att det finns tydligare specialforum för bilentusiaster som går utanför ett renodlat kia-forum, t ex för de som är intresserade av styling och sådant.

Eller?
Forumgrundare

6
ÄR det så med google att sidor med mycket trafik genererar plats högre upp i "listan"?
Om man söker ord från en specifik tråd så kan man ju se hur snabbt de hittas av google. I ett annat motorforum med ca. 50 000 medlemmar så har de ganska mycket trafik. Söker man på ett specifikt inlägg så finns det på google att hitta inom ett par timmar max.

Men att optimera så att man hamnar högt i listan är nog svårt. Det har väl framkommit att google tagit betalt för träffar högt upp, eller är de de som är gulmarkerade nuförtiden?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

7
Peter skrev:...Stör mig verkligen att det är så svårt att hitta hit...

...Speciellt efter besöket hos KIA tidigare i år...
Det verkar som om du har lite kontakter hos Kia, kan det inte resultera i en liten notis i deras kundtidning?
Kia cee'd 1.6 CRDI Komfort 2010, svart metallic

8
Kolla nästa nummer så får ni se =).
Anders skrev:
Peter skrev:...Stör mig verkligen att det är så svårt att hitta hit...

...Speciellt efter besöket hos KIA tidigare i år...
Det verkar som om du har lite kontakter hos Kia, kan det inte resultera i en liten notis i deras kundtidning?
Forumgrundare

9
Det är en kombination av hur exakt söksträngen motsvarar träffen och "popularitet". Men helt klar så genererar trafik snabbare indexering hos google.
r_o_n skrev:ÄR det så med google att sidor med mycket trafik genererar plats högre upp i "listan"?
Om man söker ord från en specifik tråd så kan man ju se hur snabbt de hittas av google. I ett annat motorforum med ca. 50 000 medlemmar så har de ganska mycket trafik. Söker man på ett specifikt inlägg så finns det på google att hitta inom ett par timmar max.

Men att optimera så att man hamnar högt i listan är nog svårt. Det har väl framkommit att google tagit betalt för träffar högt upp, eller är de de som är gulmarkerade nuförtiden?
Forumgrundare